• Kjell2

Är enda alternativet att låta exet bestämma allt?

Du gick med på det frivilligt. Du kan alltid försöka stämma och se om det kan bli en ändring.

• Kjell2
    Anonym (Drygt) skrev 2016-11-24 08:20:50 följande:
    Nej, det gjorde jag egentligen inte utan vi kom inte fram till en överenskommelse men det var så långt vi kom hos Familjerätten. Men då barnet ville träffa sin pappa (förstås) och enda alternativet har varit när pappan vill så blev det liksom så. Alternativet hade ju varit att säga nej men då hade inte barnet träffat sin pappa alls. Hur hade jag kunnat agera annorlunda?
    Ja, du kunde ha vägrat, stämt till tingsrätten och hoppats pappan skulle bli mer flexibel. Kunde kanske funka, kanske inte. Nu accepterade du pappans förslag. Vill du få till en ändring får du stämma.

• Kjell2
    Anonym (Drygt) skrev 2016-11-24 12:21:08 följande:
    Fast om jag tydligt på Familjerätten och i text sagt nej till hans förslag, har jag gått med på det då för att jag har tillåtit umgänge där pappan behåller barnet enligt de tider han vill? Gick med på fredag till söndag varannan vecka då vi inte kunde komma överens om annat och han lämnar inte tillbaka barnet förrän nästkommande fredag...

Har varit väldigt tydlig med att det är är ok eller en överenskommelse och har tom just vägrat men då har pappan helt enkelt hämtat barnet i skolan så när jag kommit för att hämta är inte barnet där.
    Du gcik med på det för att du inte ville ta strid och gå till tingsrätten.

Så länge pappan kör med dig på detta sätt och du aldrig tar strid på riktigt så blir det hans vilja som gäller.

• Kjell2
    Anonym (Drygt) skrev 2016-11-26 10:42:59 följande:

Är du säker på det? Info jag har fått är att rådande umgänge är gällande. Även om det så att säga inte är enligt överenskommelse.

Är umgänget fastställt?
  • Kjell2
    Anonym (Drygt) skrev 2016-11-26 11:25:52 följande:

Nej, men vi har haft umgänget på ett visst vis ett tag. Barnet har ju behövt träffa sin pappa under tiden även om vi inte är överens.

Då kan ni båda skita i tiderna som gäller. Det kan dock slå tillbaka vid ett eventuellt framtida tingsrättsbeslut.
Svar på tråden Är enda alternativet att låta exet bestämma allt?