• mariama

Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?

Har haft väldigt tydliga äl-känningar idag i form av värk och ömhet i äggstockarna. Äl-flytningar igår också. Men testen blir liksom inte så värst starka ändå! Kan man få äl utan stegring? Än kan det ju stegra om någon dag, men jag brukar alltid få en jämn fin stegring där teststrecket blir starkare än kontrollstrecket innan det blir svagare igen dagen därpå. Har för mig att jag har läst nåt om att en del inte får så tydligt utslag på stickorna med Apiforce, hur nu det kan hänga ihop?!

Tempar också så ska bli intressant att se vad som händer!

• mariama
    Livetsgång skrev 2016-12-04 11:47:27 följande:

Nån som kan svara på detta?

Jag är på ÄL+ 9 kan jag fortsätta äta Apiforce och rosenrot?

Vissa säger man kan det medans andra säger man ska göra uppehåll under ägglossningsperioden 

Apiforce kan man äta hela cykeln, men rosenrot har jag hört att man absolut ska sluta med vid ägglossningen! Så äter du det fortfarande, sluta direkt, det är i alla fall vad jag har sett på alla källor jag hittat! :)
  • mariama

Idag har jag sådär superduperstarkt äl-test, starkare än kontrollstrecket och kom upp före också. Så nu räknar jag med äl alldeles nära inpå, tippar på imorgon. Får se vad tempen säger, idag var den låg :) Så nu blir det ligga som bara den!

• mariama
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-04 17:40:02 följande:

smyger in här. började med apriforce och rosenrot idag, CD1. Hoppas att detta kan hjälpa. 

Roligt att du hänger med oss, välkommen :) Hoppas på bra lycka i den här cykeln! När du BIM då på ett ungefär?
  • mariama

Nu har jag haft äl och jag fick superfin stegring till sist. Blev samma dag i cykeln som vanligt, känns bra att det inte rubbats :) Så nu inväntar jag BIM helt enkelt, 17-18/12 som det verkar. Åh, hoppas det vill ta sig den här gången!!

• mariama
    KCEG skrev 2016-12-07 06:41:55 följande:

Härligt! =) 

Jag har inte märkt någon större skillnad på min ÄL,  jag har haft samma som föregående månader. Inväntar BIM den 20/12 och hoppas så innerligt att det tagit sig den här månaden. 

Jag har blivit så besviken de andra gångerna och jag tror faktiskt inte att jag vågar hoppas för mycket, så inom mig är det något som säger att vi inte kommer plus nu heller. Jag hoppas att jag blir motbevisad... men jag orkar inte bli sådär ofantligt ledsen igen, igen och igen. Det enda jag ser omkring är gravida magar, gravida kompisar och barnvagnar m.m 

Det känns som att alla är eller blir gravida så fort de ens tänker tanken. 

=(

Känner PRECIS samma som dig. Har inte stora förhoppningar heller men på något vis finns det ju alltid en liten gnutta hopp efter äl. Det KAN ju ta sig, chansen finns, men samtidigt känner jag att det vore otroligt också. Men håller tummarna för oss ändå!!
  • mariama
    Pappasjänta skrev 2016-12-07 10:59:28 följande:

Hej!

Jag ha precis börjat med apiforce/bidrottninggelé efter 8 månaders försök att bli gravid.

Slutade med p-piller i maj..Fick mf efter en graviditet som jag ej visste om då jag trodde det var "första mensen". Efter detta har kroppen varit kaos. 38-45 dgr menscyklar, otaliga äl tester oh gravtest, man försöker "känna i kroppen eftern symptom " o blir allmänt stressad över att man inte är säker vad man känner o inte.

I vart fall arbetar min mamma med hälsokost..jag själv har varit lite passiv till att ta tabletter som komplement, men just nu känner jag sån otrolig hopplöshet.

Jag tar 2 tabletter på kvällen innan jag går och lägger mig (enligt förpackning. Ska man ta en på morgon innan frukost) men jag får lita på mamma..gör allt för att få ordning på kroppen just nu.

Lycka till alla!

Kul att du hoppar in, även om det förstås är av en mindre kul anledning då, vore ju roligast om man vips blev gravid när man önskade :) Vad säger din mamma om Apiforce? Alltid spännande att höra yrkespersoners erfarenheter och kunskaper tycker jag :) jag tar också på kvällen innan läggdags, fast bara en. Har regelbunden cykel men ville testa för att ev kunna ge kroppen en liten kick ändå liksom :)
  • mariama

Hur går det för alla? :)

Jag är på äl+5 idag och har väldigt hög temp sen äl, men annars ganska få symtom. Tycker det är skönt, sen missfallet i augusti har jag haft alla möjliga konstiga symtom mellan äl och BIM annars, som ändå visat sig vara ingenting sedan. Gångerna jag varit gravid kom riktiga symtom någon vecka efter äl, så det känns bra att slippa ha pms ända från äl. Kommer inte testa förrän ev riktigt nära BIM eller om mensen inte kommer, vilket också är skillnad mot för tidigare då jag har köpt ett gäng billiga tester som ändå visar helt knepiga resultat. Försöker stressa av med andra ord :))

• mariama
    KCEG skrev 2016-12-12 09:39:37 följande:

Jag känner igen mig, jag försöker ignorera att vi har BIM om en vecka. Men fick ett hugg i magen så då blev jag påmind. Hoppas inte kroppen lurar mig igen, känns som jag har blivit tillräckligt lurad med allt. 

Bim den 20/12 

Jag har ett testa tidigt test, men känner att det är lönlöst. Fast med tanke på hur jag fungerar så hinner jag säkert ändra mig flera gånger om innan fredag. 

Ja det är ju så svårt om man har tester hemma :/ Jag har ett RFSU och ett cb digital, inga av de billiga jag brukar köpa som ändå bara ger falska förhoppningar med svaga skuggor! Kommer säkert också testa innan BIM men det får i så fall bli till helgen! Om jag nu misstänker något! Äter du Apiforce fortfarande?
  • mariama
    KCEG skrev 2016-12-12 16:02:28 följande:

Ja jag äter dom fortfarande, jag tror helt enkelt att det för mycket och ger  mig obalans om jag ska sluta, börja igen i två veckor, sluta... osv jag skrev om det tidigare i tråden när jagade varit och pratat med min tant på hälsokosten och beskrev mitt önskemål och förlusten av vår sista grav. Hon rekommenderade starkt att man ska äta det hela cyklen tills man plussar. Då kan man sluta. 

Men jag äter på och inväntar som sagt BIM den 20/12 

Hur går du/ni?

Jag tänker lika och gör på samma vis som du! Ååh kan vi inte få ett varsitt plus nu? Hoppas så innerligt. Dagarna går sakta den här perioden :0
  • mariama
    KCEG skrev 2016-12-13 10:19:52 följande:
    Verkligen, hoppas att det blir vår tur snart. Vågar däremot inte hoppas på för mycket, på något vis så har jag redan ställt in mig på att köra vidare i januari. 
    Samma här, känns inte bra, har inga känningar mer än samma som senaste månaderna förutom lindrigare symtom liksom. Tror mensen kommer som beräknat :(
  • mariama

Vet inte om det var bidrottninggeléns förtjänst, men jag hoppas, men jag är gravid! Fick positict med cb digitalt nyss på BIM-1!!! Känns fantastiskt men vågar knappt tro på det!

• mariama
    Trött79 skrev 2016-12-18 12:42:01 följande:

Det sägs ju att när hoppet lämnar oss öppnas en dörr.....imorse blev det plus på stickan. Hoppas den blir kvar!

Men åh, då plussade vi på samma dag! Stort grattis, underbart att höra :) När blir du beräknad då?
  • mariama
    Trött79 skrev 2016-12-18 13:10:03 följande:

19 augusti om allt går som det ska!! Grattis till er med!!!????

Såå kul!! :) Jag är beräknad 28 augusti, så jag är lite efter :)
  • mariama
    KCEG skrev 2016-12-18 19:31:34 följande:
    mariama skrev 2016-12-18 13:20:26 följande:
    Såå kul!! :) Jag är beräknad 28 augusti, så jag är lite efter :)
    GRATTIS till er båda! Det ger hopp om framtiden... snart blir det kanske vår tur med! Vilket härligt avslut på ett jobbigt år och vilken julklapp!! Härligt!

Tusen tack! Hoppas verkligen på er nästa gång, är definitivt din tur då! 
  • mariama
    KCEG skrev 2016-12-21 17:40:34 följande:

Jag vågar knappt skriva det... men jag har plussat... första månaden med apiforce, precis som förra gången så plussade jag på första månaden med dom. Jag tror att dom hade ett finger med i spelet. 

Nu hoppas jag bara att lilla vill stanna med oss hela vägen!

Grattis igen!! Måste vara någon bra effekt :) Kommer definitivt ta dom igen om det blir aktuellt! Nu håller vi tummarna för våra små gryn!
Svar på tråden Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?