• mariama

Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?

Trött79 skrev 2016-11-24 17:28:00 följande:

Vi har bestämt oss för att prova apiforce då allt blivit upp och ner av stress och sådant som kommer med att vara tvungen att vända sig till fertilitetsvården för att få hjälp med bebis. Min sambos mens har ballat ur helt. Ibland blir det bara som bruna flytningar med utebliven ÄL, medan det ibland blir ordentligt. Då har ÄL kommit på lördagar och då kan vi inget göra. Vi fick en resultatlös insemination för ett år sedan. Sen dess har det bara krånglat. I somras när de hade stängt fungerade allt fläckfritt med mens och ÄL. Har talat med en bekant som provade det i liknande situation där mens pga stress uteblev i 2 år! För henne hjälpte det. Sen vet man ju aldrig. Lycka till alla!!

Åh vilken jobbig situation :/ Förstår verkligen att stressen påverkar på det viset. Hoppas verkligen det kan bli ordning på cyklerna med Apiforce! När startar ni?
  • mariama
    KCEG skrev 2016-11-25 11:50:33 följande:

Vi började så fort min mens kom igång efter första barnet och det blev inget på 5 månader ( inte så länge egentligen) men det blev frustrerande, så jag köpte apiforce och första månaden med det blev jag gravid. På den tiden pratades det aldrig om att man skulle äta fram till ÄL och sen sluta och så. 

Jag vet inte heller om det är så bra att sluta och börja igen, tror kanske att det skapar mer obalans i systemet faktiskt. Jag åkte ner till ¨min¨ lifebutik, där jag för övrigt brukar handla vitaminer och annat och pratade om det igår. 

Sa precis som det var och diskuterade det med henne (63 år) som i sin tur ringde leverantören och bekräftade att man ska äta det tills man plussar. Det får man göra som man vill och hur man än väljer att göra så är jag mer intresserad av att veta om det faktiskt kan hjälpa någon här i tråden nu. 

Jag hoppas och tror det. 

Ah okej! Hoppas det var det som gjorde susen så att det kanske gör det igen :) Åh bra info! Har läst om många som ätit det hela cykeln, och lyckats. Vet inte, lika många som slutar vid äl kanske lyckas, men tror som du säger att det iaf ibland kan bli mer rörigt att börja och sluta. Jag tänkte nog testa hela cykeln, särskilt efter att du fått det bekräftat också!
  • mariama
    Cecilah skrev 2016-11-25 18:52:42 följande:

Jag har haft ovanligt ömma bröst bara. Men det kan ju vara för att mina hormoner är olika mycket varje gång. Testade idag äl+11 och fick ett minus. Tror inte det blev något denna gång! kanske också borde testa att äta hela nästa cykel.

Åh okej! Ja gör det :) sen sägs det ju att maximal effekt kommer efter ca 3 månader! Så nya tag ifall det nu inte bara var för tidigt att testa :)
  • mariama
    KCEG skrev 2016-11-25 11:50:33 följande:

Vi började så fort min mens kom igång efter första barnet och det blev inget på 5 månader ( inte så länge egentligen) men det blev frustrerande, så jag köpte apiforce och första månaden med det blev jag gravid. På den tiden pratades det aldrig om att man skulle äta fram till ÄL och sen sluta och så. 

Jag vet inte heller om det är så bra att sluta och börja igen, tror kanske att det skapar mer obalans i systemet faktiskt. Jag åkte ner till ¨min¨ lifebutik, där jag för övrigt brukar handla vitaminer och annat och pratade om det igår. 

Sa precis som det var och diskuterade det med henne (63 år) som i sin tur ringde leverantören och bekräftade att man ska äta det tills man plussar. Det får man göra som man vill och hur man än väljer att göra så är jag mer intresserad av att veta om det faktiskt kan hjälpa någon här i tråden nu. 

Jag hoppas och tror det. 

Har du känt nåt särskilt sen du började äta tabletterna? Tycker mig ha äl-känningar redan nu på dag 8-9! Känns som om den måste komma tidigare!
  • mariama
    Livetsgång skrev 2016-11-26 15:24:22 följande:

Har gått på Apiforce samt Rosenrot sen början av Oktober :)

Rosenrot tar jag inte just nu men Apiforce tar jag varje dag.

Började med det för att hoppas komma igång med kroppen efter P-sprutan gick ut i Augusti och kroppen har kommit igång både med 2 punktliga menustrationer och 2 ÄL.

Första mens 11-16 Oktober

Första ÄL runt 27-28 Oktober (Testade inte då men hade tydliga flytningar och ÄL smärtor)

Senaste mens 12-16 November

Nu ÄL 25-27 November (Ägglossning enligt kalendern skedde/sker idag)

Har/Hade ÄL nu igår/idag/inatt konstaterat.

Stegring av test i förrgår och igår samt mycket tydliga flytningar och typisk ÄL smärta

Har även tempat med en NC temp varje morgon och fick imorse en temp som har gått upp också som gott tecken :)

Givetvis lyckades man locka sambon med precis lagom ;)

Så BIM ska ske 11-12 December ungefär :)

Vad spännande :) Uppdatera oss här! Har cykeln varit som vanligt med Apiforce? Känns som om äl kommer komma tidigare för mig nu. Eller så känner jag bara av den tidigare liksom :)
  • mariama

Fick stegring på äl-test idag på cykeldag 9! Så äl verkar komma lite tidigare än vanligt! Har nog aldrig haft det innan dag 16 vad jag vet! Får hoppas det blir till nåt positivt. Äl är väl om ett par dagar nu då, får se vad tempkurvan säger. Så BIM blir säkert lite tidigare än beräknat också, inte mig emot! Känner av mycket tydligare redan nu med molvärk och så! Spännande :)

Hur går det för er andra?

• mariama
    Livetsgång skrev 2016-11-29 11:03:18 följande:

Enligt appen FF är jag på ÄL+4

Fick tempöjning morgonen 26:e med en grad

Idag 4 dagar efter ligger morgontempen fortfarande hög och högre på 36,80

Min basaltemp kroppsligt ligger någonstans mellan 36,05 - 36,10 och den har stigit nu 4 dagar :)

Härligt, då verkar äl ha varit som den ska!! :) Hoppas det tar sig nu! Är det alltså ditt andra försök med Apiforce nu?
  • mariama
    Livetsgång skrev 2016-11-29 12:45:02 följande:
    Japp andra försöket. 
    Började med Apiforce och Rosenrot i början av Oktober.

Fick sparsam mens runt 12 Oktober
    Fick sen tydlig ÄL runt 27:e och 28:e Oktober 

Slutade sen med Rosenrot och fortsatte med Apiforce och mensen kom som en klocka igen 12 November och nu hade jag tydlig ÄL igen som både stegrades, innebar väldiga ÄL symptom, Flytningar och nu temphöjning

Så Apiforce måste jag ge tummen upp för iomed det va ju efter jag började med den som allt kom igång igen :) 

Har aldrig innan märkt av ÄL förr nämligen inte i denna grad :)
    Det är ju toppen! :) Hoppas att kroppen kommer igång ordentligt nu! Jag har känt av ÄL rätt tydligt förut också men det är verkligen tydligare nu ändå! Har mest känt av det efter själva ÄL förut, nu har jag ordentliga känningar även innan. Spännande att se vad som händer :)
  • mariama
    Cecilah skrev 2016-11-29 19:17:14 följande:

Jag fick mens i helgen! Blir nu ett andra försök med bidrottningsgele :)

Vad synd, men du verkade ju ha det på känn åtminstone :) Härligt, då är det bara att köra på igen nu! Som sagt, det sägs ju att det ger bäst effekt efter ett par månader! 
  • mariama
    BeccaBus skrev 2016-11-30 10:16:24 följande:

Hej!

Någon som vet om apiforce kan hjälpa kroppen att komma igång snabbare med ägglossningen efter förlossning?

Vet inte riktigt men tycker mig ha läst att folk tagit det i det syftet! Värt ett försök kanske? Funkar förstås olika för alla men för mig känns det som att kroppen sattes igång, även fast den varit igång länge nu, så på en annan nivå liksom, haha. Vad det leder till vet jag förstås inte än :)
Svar på tråden Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?