D Trump :( The end..
Dem borde vara stolta som röstat fram en homofobisk, rasistisk, sexistisk man som är allergisk mot fakta och vetenskap. Hela USA är fan ett skämt.
Dem borde vara stolta som röstat fram en homofobisk, rasistisk, sexistisk man som är allergisk mot fakta och vetenskap. Hela USA är fan ett skämt.
Det blir knappast Trump som styr USA. En helt oerfaren gubbe som dessutom inte verkar vara vidare intelligent lär nog bli söndermanipulerad så fort han tar plats i Vita Huset. Mycket lite av de beslut han kommer att fatta kommer att vara hans egna så jag skulle inte oroa mig.
Han är ju en total clown, tror ni inte att folk runt om honom med 30-40 års erfarenhet av spelet styr honom som en liten nickedocka? Det tror åtminstone jag.
Hillary fick flest röster, alltså är det fler amerikaner som skulle vilja se henne som president, än Trump. Valsystemet i USA är helt förkastligt, första steget till riktig demokrati i det landet vore ju att rätta till systemet så att åtminstone den som fått flest röster skulle vinna.
Intressant krönika:
www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/de-bolar-kollektivt-efter-att-donald-trump-vann/
Om ni trodde att Dagens Nyheter tog priset, har ni inte bläddrat i amerikanska studentblaskor. Min favorit är en rapport från Cornell, det största av elituniversiteten i Ivy League: dagen efter valet arrangerade en grupp Cornellstudenter ett "cry-in". De satte sig ned på marken och bölade kollektivt över att Donald Trump vann.
En och annan kunde inte hålla sig. Megan Tubb, som tog examen på Cornell för tre år sedan, skickade ett brev till den lokala tidningen: "Att sitta på marken och gråta är inte vad vuxenlivet handlar om", skrev hon. ... Hon lade till att universitetets utfästelse att främja mångfald var alldeles utmärkt. Men vad var den egentligen värd, om studenterna föll i gråt av ren förskräckelse, när de fick reda på att hälften av landets befolkning inte delade deras åsikter?