Flash Gordon skrev 2017-01-29 09:36:26 följande:
Vadan denna reaktion för att jag visar på hur det faktiskt förhåller sig?
Faktum är att media, bland annat de jag nämner ovan, medvetet vinklar, vrider och publicerar direkta lögner om Team Trump.
Detta borde vara en mer bekymmrande insikt än det faktum att ens egen filterbubbla spricker.
Om du inte kan lita på att media som CNN, Time, The New Yorker(*), osv osv rapporterar så anningsenligt som möjligt. Vem ska då sätta världsbilden?
(*) = svenska motsvarigheter är Aftonbladet, TV4, Public Service, DN ...
Medias uppgift är inte att tillfredställa någon, utan bara återge fakta och sina egna åsikter/ståndpunkter.., vinkla efter dess tillhörighet om du heller vill kalla det för det.
Så det där med att "lita på media", på det sätt du tycks tro vi ska kunna göra, det existerar inte, har heller aldrig gjort så.
Och det är tur för oss som ska ta del av mediaförmedlingen, för det är just alla dessa olika uppfattningar och "sanningar" som gör att vi vet att sanningen finns där nånstans.
Hade däremot alla skrivit och tyckt samma sak, som det görs i ett samhälle utan pressfrihet, då hade det blivit omöjligt att kunna lita på media.
Så det bekymmer mig inte alls att media uttrycker sig olika, och att det förs ut både sanningar och lögner, eller tolkningar och åsikter som helt går åt motsatta håll.
Bra journalister och jounalistik kommer alltid att avslöja lögnare och falska nyheter
Vår uppgigt är att kunna sålla i utbudet, och själva bilda oss en uppfattning, och det går bara genom att jmf "sanningen" från så många uppgiftslämnare som möjligt.
Gör vi inte det, ja då kommer vi att bli lurade.
----------------------------
Hörde förresten om en undersökning som gjorts om just CNN, och den visade på att negativa nyheter om alla presidenter på senare tid, (minns inte hur långt tillbaka det var) dominerade med ett förhållande på 70/30.
Alltså av 10 inslag så var 7 negativa det 1:a året.
Så att CNN skulle vara negativ mot Trump och inte tidigare tillträdda presidenter är alltså fel.
Men fortsätter Trump så här, ja då lär det nog inte bli annat än negativa nyheter i all media som inte är direkt knutna till Trump, som t.ex Fox News, som Trump har sponsrat i många år.
Just nu så är det bara negativt som sägs om Trump från de flesta håll, så det finns inget possitivt av nyhetsvärde som skulle fånga de stora massornas intresse.