Trump som president :( vad händer nu?
Ja, Clinton fick fler röster. Men Trump fick också en hel del röster och givet den bild vi får oss serverad borde han inte ha fått en enda.
Jämret om att Trump vann trots färre röster (vilket är en effekt av USAs system, vilket de inte kommer att ändra på i första taget eftersom USA är bäst) är också väldigt intressant. Före valet blev det ett himla liv när Trump andades någonting om att inte respektera valresultatet om han förlorade. En ren antidemokrat, EN FASCIST! Men nu är det plötsligen helt ok. Jag förstår inte hur man kan tänka så, man avslöjar ju sig som ren idiot.
Det är att i USA precis som i Sverige, så har de på högersidan, storföretagen och deras lobbyister fått folk att tro att skatterna är för höga och att företagen håller att gå på knäna då inga vinster görs.
Men sanningen ser helt annorlunda ut, här i Sverige precis som i USA har förtagen och de som sitter i toppen tjänat allt mer pengar och gjort allt större vinster under ca 20 år, och den utveckligen har ännu inte brutits.
Skillnaden i USA mot Sverige, är att där hade man fått nog och beslöt att skicka hela "etablissimanget" åt h-vete.
Tyvärr var det helt fel tidpunkt, då USA:s folk äntligen hade börjat få ta del av lite av vinsterna och folk har arbeten att gå till igen.
Och givetvis helt fel tidpunkt, med tanke på de alternativ de hade att välja mellan, de två mest avskydda kandidaterna genom tiderna, som eg ingen ville se som president.
Inga andra än de allra längst ut på högerkanten, som genom en massa lögner underblåste allt hat som fanns mot etablissemanget.
Så inget av de förbättringar som hänt i USA fick tillräckligt med utrymme för att folket skulle hinna ta till sig det.
------------------------------------
Men se upp, samma sak försöker de längst ut på högerkanten med här i Sverige, att ljuga sig till makten.
Det tror jag knappast någon har missat, så vi får hoppas media hjälper oss med att informera svenska folket hur bra det går för Sverige.
Så att vi inte hamnar i samma situation som USA, och blir sittande med en regering som bara är intressera av makten och inte Sveriges och folkets bästa.
Jag trodde faktiskt inte att AK Batra kunde ljuga så hämningslöst inför hela svenska folket, men tydligen så saknar även hon en hel del spärrar.