Orkar inte mer...
Min familj består av mig, min man samt tre barn.
Ett av barnen är min mans sen tidigare.
Under ca 2-3 har hen haft diverse problem med utåtagerande beteende i skolan samt hemma. Under senare tid har det eskalerat mer hemma, speciellt gentemot mig.
Hen kommer hem varannan helg och lov, så visst det är inte mycket tid. Men vi har haft helger där hen blivit helt tokig över småsaker (borsta tänder, bädda sängen osv alltid situationer där hen blir tillsagd eller måste göra något) och suttit i timmar och skrikit. Under dessa timmar hotas det med att han ska mörda alla, han ska slå ihjäl oss, att jag är en jävla fitta, en jävla hora, vi kan dra åt helvete, fuck you, bitch osv. Även ett av barnen får höra mycket saker (mitt äldre barn), du är äcklig, jag hatar dig, ska mörda dig, slå ihjäl dig osv.
VARJE helg hen är hemma händer det något. Hen gör/säger saker som inte är ok när hen inte är arg, tex kolla på min röv, sexa mig osv, då brukar jag såklart säga ifrån, "Så får man inte säga, de är inte ok" varav hen blir arg och skriker oftast att jag är elak, ljuger osv och leder oftast till ett utbrott där jag är en jävla fitta osv.
Hen springer ofta till pappa "för att bli räddad" "XX är dum mot mig och elak säg till henne". Hen har flertal gånger försökt sparka och slå mig. Har rivit, nypt och spottat. Han riktar även ilska mot pappa men inte lika kraftigt.
Efter ett utbrott är det ibland jag ibland min man som pratar med hen om vad som hänt och att det inte är ok osv, varav hen i stort sett inte visar att hen bryr sig.
Jag är såklart också orolig för mina övriga barn i hur dom mår i detta!
Och vill inte att den minsta ska gå till dagis och tro att det är ok att kalla någon för fitta.
Jag har funnits i hens liv i 6 år och har alltid upplevt att vi haft en väldigt bra relation. Jag är den i familjen som är mer drivande när det gäller uppfostran och lära sig ansvar, jag sätter absolut inga orimliga krav på barnen, dom måste städa rummet och bädda sängen varannan dag för att få spela, man pratar på ett bra sätt och använder inga dumma/fula ord och sitter vid matbordet ordentligt,det är i stort sett mina krav. Min man säger såklart också ifrån om samma saker.
Mamman går i stort sett inte att prata med, jag vet inte ens om hon verkligen bryr sig om problemen som finns och aktivt försöker göra något åt dom.
Vi har alla insatser inkopplade och utredning gjord som inte visar någon diagnos.
Jag tror att mycket är ett inlärt beteende då hen själv sagt att hos mamma får hen vad hen vill om hen skriker. Hen har alltid varit EXTREMT bortskämd. Och aldrig behövt göra något själv. Mamman tycker att "fula" ord är ok och pratar själv som en slusk (och nej jag har inget super präktigt språk men tycker inte att barn ska springa runt och skrika pung och röva)
Vi kan inte få någon hjälp får vi bor i en annan kommun än hen och då har vi inte samma rättigheter plus att min man då inte är boendeförälder.
Jag håller bli att bli knäpp och orkar snart inte mer. Detta har nu hållt på och eskalerat mer under ca 2 års tid!
Jag vet inte vad jag ska göra längre, jag tänker på mina barn och hur jag ska kunna hantera allt detta. jag blir mer och mer knäckt av att höra allt skit mot mig.
Min man och jag är alltid ovänner när hen är hemma, jag känner inte att han alltid hanterar situationerna ordentligt vilket han tycker att han gör eftersom han säger ifrån ordentligt. Såklart är han orolig för sitt barn och det är jag med, men jag tänker även på hur övriga barn mår i detta och även på hur min man mår i detta vilket jag upplever att min man inte tänker på..
Snälla, finns det någon som kan ge mig råd? Känner att jag inte har någon alls att prata med medan alla andra får stöd.