Ledsen över att bästa vännen är gravid
Hej,
Känner att jag måste skriva av mig då jag tyvärr inte tror att någon av mina vänner (förutom min familj) förstår hur jag känner och reagerar. Vill därför inte vända mig till dom...
Jag och min man har under 1år och 5 månader försökt bli gravida, jag har samtidigt kämpat med min vikt. Vi fick igår äntligen start besked för IVF och jag kommer börja med första sprutan på lördag. Min bästa vän fick barn för lite mer än 1 år sen och de började förska på nummer 2 i somras. När hon var hemma hos mig i lördags så pratade hon om hur jobbigt hon tycker det är med försöken och att hon har så oregelbunden mens. Igår när jag ringde henne för att berätta att nu ska vi börja med IVF så berättar hon att hon är gravid, hon hade tagit ett graviditetstest i tisdags.
Efter att vi lagt på blev jag jätteledsen jag vet att jag borde vara jättegald för hennes skulle men just nu klarar jag det bara inte. Jag känner att livet är orättvist och jag är bara trött på att hon har varit orolig och klagat för att det är jobbigt och sen blir hon gravid på ett par månader (förra barnet tog 6 månader). Jag får också känslan att hon tycker att hon förstår hur jag känner men det gör hon inte. Jag tror inte någon som inte har varit i sitsen vet hur det känns i denna bergodalbana. Sen blir jag arg på mig själv för att jag låter detta ta bort glädjen jag kände igår av att vi äntligen ska få börja med IVF.
Det gör att situationen känns ännu jobbigare är att jag känner att jag stöter bort min vänner för att jag inte orkar prata barn/graviditet. Mina 2 närmaste vänner är nu gravida och det är allt som det pratas om och har gjort det senast 1 1/2 åren. Jag vet att jag borde säga ifrån men jag orkar inte och vill inte ta ifrån dom deras glädje och vissa dagar går det bra.
Som sagt behövde skriva av mig :)