IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
puff
puff
Jag behöver skriva av mig lite.
Har hållt mig väldigt positiv, men nu börjar jag känna mig ledsen över att inte ha blivit gravid än. Var ute på lunch med en kollega vars fru är gravid. Han berättade då att en annan kollega är gravid. Jag vet att det gick ganska fort för dem. Och jag unnar absolut dem och alla andra som vill ha barn att få barn. Jag önskar inte att någon ska ha svårt för det. Men jag blir ledsen att jag själv inte är gravid. Sen får jag dåligt samvete för att jag blir ledsen i det läget, som sagt jag vill ju inte att andra ska ha svårt, det handlar inte om dem. Sen får jag också dåligt samvete att jag blir ledsen när det finns de som har försökt sååå mycket längre än mig och det finns de som aldrig lyckas. Så jag känner att jag inte har rätt att vara ledsen, vi har ju försökt mindre än 1,5 år.
En arma dålig loop det där.
Skönt att skriva av sig. Hoppas ni andra har en bra dag. =)
Hej tjejer.
Förstår att du har svårt att engagera dig bricken. Men som du säger så får de ju också mycket engagemang från annat håll. Och de borde förstå att det är jobbigt för dig.
Ja tokfia84, det är jobbigt. Ibland verkar det som att alla bara särar lite på benen så är de gravida. Sen unnar man som sagt dem det, men man blir ledsen över sig själv. Häromdagen fick jag den där tanken att vad för sorts kvinna är jag egentligen som inte ens lyckas göra det jag är skapad för att göra.
Då är det skönt att få skriva av sig och få förståelse för andra som är i samma läge.
Välkommen Moni86. Fy vad jobbigt med massa missfall. Är det ingen som vet vad det beror på? Hur tidigt kommer dem? Hoppas detta går vägen.
Det verkar som att många som gör långa protokollet kör nedreglering endast några veckor, jag börjar fundera på varför jag ska göra det i 3 månader. Kanske är för att det tar tid att få remiss till äggplock.
Hur lång tid tog det för er andra att få brev från IVF-kliniken efter att er läkare skickade remissen?
Hej tjejer.
Förstår att du har svårt att engagera dig bricken. Men som du säger så får de ju också mycket engagemang från annat håll. Och de borde förstå att det är jobbigt för dig.
Ja tokfia84, det är jobbigt. Ibland verkar det som att alla bara särar lite på benen så är de gravida. Sen unnar man som sagt dem det, men man blir ledsen över sig själv. Häromdagen fick jag den där tanken att vad för sorts kvinna är jag egentligen som inte ens lyckas göra det jag är skapad för att göra.
Då är det skönt att få skriva av sig och få förståelse för andra som är i samma läge.
Välkommen Moni86. Fy vad jobbigt med massa missfall. Är det ingen som vet vad det beror på? Hur tidigt kommer dem? Hoppas detta går vägen.
Det verkar som att många som gör långa protokollet kör nedreglering endast några veckor, jag börjar fundera på varför jag ska göra det i 3 månader. Kanske är för att det tar tid att få remiss till äggplock.
Hur lång tid tog det för er andra att få brev från IVF-kliniken efter att er läkare skickade remissen?
Och för min del får ni skriva hur långt ni vill. =)
De som inte vill läsa långt behöver ju inte läsa allt.
Ok lite neggig här nu.. men det är så himla mycket som står på spel...
Jag stör mig så på reklamen på denna sidan. Kan de inte välja reklam efter vilket forum man är i? All reklam är "har ni valt rätt barnförsäkring", "vad ska barnet heta", "köp detta till bebisen". Som att sparka på den som ligger.
Sorry, jag var bara tvungen att vädra det, haha.
Hej alla förlåt för att jag inte har skrivit här men så mycket har hänt sen sist.
I förrgår plussade jag, chockad verkligen då jag 5v tidigare fått veta att mina äggledare är blockerade och att enda chansen för oss är provrörsbefruktning. Jag plussade sent, i v 7 så testet visade klart o tydligt 2 streck o cb digital gravid 3+. Igår hände det värsta som kan hända, en störtblödning. Lyckan varade inte länge.. Idag är blodet borta så jag vet inte om de är ett missfall? Ringde akutgyn o de visste inte heller så jag ska in på måndag för de va för tidigt att se nåt nu ändå sa dem. Någon här som varit med om liknande, bara haft blödningar en halv dag och det varit missfall?
Hej på er! Kul med denna tråd! Jag har PCOS och har mitt första möte med IVF för kontroll och behandlingsplan. Vi blev lite förvånade - sambon frågade ungefär hur länge besöket tar, och hon sa att min kontroll kommer ta en timma. Sedan 30 minuter med prat om behandlingen osv.
Vi undrar - vad tar Så pass lång tid när dom ska undersöka Mig? Hade ni samma?
Jag har tidigare blivit spolad o kollat ultraljud men det har gått snabbt.