Sonen vill inte träffa sin pappa
Anonym (Mamman) skrev 2016-10-22 17:21:16 följande:
Pappan har inte råd att ha var tredje helg, just nu lägger han pengar på sin tjej, kryssningar och nöjen. Han kan inte riktigt prioritera att hans son ska komma först.
Tro mig, jag har försökt i 5 års tid att prata för att få honom att aktivera både sonen och systern men inget funkar. Jag orkar inte lägga ner tiden längre, för får inget tillbaka från honom ivilketfall...
Pappan är ointresserad av umgänge och sonen vill inte. Vi kvinnor är experter på att curla ovilliga pappor, betala allt, skicka med allt och slå knut på oss för att barnet skall kunna ha ett umgänge, tyvärr tror jag bara det ligger barnet i fatet i slutänden. Släpp umgänget och ta sedan upp det den dagen pappan själv är intresserad att finnas för och ställa upp för sitt barn. I nuläget tycks inte umgänget gynna någon. Pappor är vuxna och skall ses som likvärdiga föräldrar står och sägs det överallt, så låt honom få ta det vuxenansvaret att faktiskt se till att umgänget fungerar och att hans son finner glädje i dem. Hade det varit omvänt och du varit pappan i detta hade du fått en låååång hyllningstråd och mamman setts som helt värdelös och som någon barnet kunde klarat sig utan. Oavsett är min poäng att pappan är vuxen och det är hans ansvar att se till att hans umgängen funkar samt att vårda relationen till sonen. Förr eller senare växer sonen upp och ser sanningen på gott och ont.