Inlägg från: Mallemamma |Visa alla inlägg
  • Mallemamma

Är mitt embryo för litet?

Räknade inte läkaren ut graviditetslängden baserat på ultraljudet? I så fall är ju längden rätt för vecka 5+5 som läkaren räknade ut. Dessutom är det så yttepyttelitet så det är ju inte 100% att man mäter rätt. Är det bara pytte pytte större än vad som räknades ut så kan det skilja dom dagarna du saknar :)

• Mallemamma
    Jojjo92 skrev 2016-10-19 17:52:22 följande:

Nej han räknade bara ut längden på embryot. Eftersom det är 4 dagars skillnad så ska jag enligt nya beräkningarna, plussat en hel vecka innan bim. Känns väldigt orimligt. Men tänker samtidigt att inget hjärta hade slagit om det var något fel på fostret?

Hur kom han fram till att du var i vecka 5+5 då?
  • Mallemamma

Ja, då har han angett graviditetslängd baserat på vad han såg på ultraljudet. Har han angett vecka 5+5 utan konstigheter på den längden låter det inte konstigt. Tyckte läkaren att det var för litet?

Förstår att du är orolig för googlar man kommer det upp alla möjliga dåliga historier på "för små embryon". Jag tycker du ska be om ett ultraljud om en/ett par veckor igen för att se hur det utvecklas, och stilla oron.

Men verkade inte läkaren orolig så tycker jag inte du ska oroa dig heller :) det är ju också lätt att mäta fel, en liten blubb i den storleken. Kanske låg embryot lite konstigt till så han inte fick med hela längden.

Hoppas det går vägen för dig.

Svar på tråden Är mitt embryo för litet?