• Loveinworld471

Få barn genom tjejkusins flickvän?

Hej!

Jag undrar hur vanligt det är att en kille som är hetero hjälper en tjejkusin med flickvän att få barn genom flickvännen?

• Svar på tråden Få barn genom tjejkusins flickvän?
  • Loveinworld471

Jag menar, om en manlig kusin till en kvinnlig vill hjälpa henne och hennes flickvän att få barn. Och inseminerar flickvännen. Är det vanligt?

• Anonym (J)

Jag har aldrig hört en likadan situation, men den är också väldigt specifik.. Tycker inte det är något konstigt, dessutom får båda mammorna en genetisk del i barnet, eller ja, barnet får gener från ena mamman, men gener från andre mammans släkt så de delar gener iaf.

• Frontline

Så du menar att din kusin som är en kvinna och hon är tillsammans med en tjej och dom vill ha barn så då vill du ställa upp som en kandidat till att ordna det?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Loveinworld471

Ja, eventuellt.

• Frontline
    Loveinworld471 skrev 2016-10-14 23:59:41 följande:
    Ja, eventuellt.
    Varför skriva att du är hetero då för? vad har det med saken att göra?

Sen om det är ok eller inte är en annan sak..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Loveinworld471

Jag skrev det för att det kanske kan uppfattas som att man är gay om man vill hjälpa till med en sådan sak.

• Loveinworld471

Hur tror ni att det rent praktiskt skulle fungera att ha barn med sin kusins flickvän? Menar, med släktträffar och sådant?  

• Anonym (J)

Ska du ha en papparoll eller helt enkelt "bara" vara donator? hur det blir på släktträffar beror ju på hur öppna de vill vara, vill de att barnet ska veta att du är pappan så blir det nog en grej som pratas om och folk kommer förmodligen anta att du är lika öppen med det och fråga frågor och så. Vill de inte att barnet ska veta det så kommer det nog inte pratas om så mycket. Kan kanske kännas lustigt för dig att se din avkomma på släktträffar men jag antar att ni kommer träffas mer än så om du har en sådan relation med kusinen att du vill donera sperma (känns inte som något man ber en avlägsen släkting man knappt träffar). Så det blir nog inga problem oavsett.. Visst folk kommer ha åsikter men så är det alltid.

• Anonym (e)
    Loveinworld471 skrev 2016-10-15 00:05:39 följande:

Jag skrev det för att det kanske kan uppfattas som att man är gay om man vill hjälpa till med en sådan sak.

haha, låter mer som om du själv har fördomar om saken. Menar du att det skulle vara vanligast bland homosexuella män att ställa upp på detta vis? tror jag inte. 

och nästa fråga som kanske var viktigast: vad hade det spelat för roll om folk hade trott du var gay? 
    Vill man hjälpa nån så gör man det
  • Loveinworld471

Hur troligt är det att släkten skulle acceptera att en manlig kusin hjälpte sin kvinnliga kusin att få barn genom hennes flickvän?

• Dixie
    Loveinworld471 skrev 2016-10-14 23:43:42 följande:

Hej!

Jag undrar hur vanligt det är att en kille som är hetero hjälper en tjejkusin med flickvän att få barn genom flickvännen?

Ja, jag känner flera par som har just det upplägget.... eller kanske inte...
  • Dixie
    Loveinworld471 skrev 2016-10-17 20:00:25 följande:

Hur troligt är det att släkten skulle acceptera att en manlig kusin hjälpte sin kvinnliga kusin att få barn genom hennes flickvän?

Har det någon betydelse vad släkten tycker?

Det viktiga är att ni går igenom vad det betyder för er- ska du bara donera spermier eller vara en del av barnets liv?
  • Anonym (J)
    Loveinworld471 skrev 2016-10-17 20:00:25 följande:

Det beror på vad man har för släkt såklart...
  • Arenaman

Har du fått frågan eller funderar du på att erbjuda dig?

• Loveinworld471

Jag menar om jag får frågan. Båda är lesbiska, men min Kusins flickvän verkar öppen för sex med en kille för att få barn.

• Arenaman
    Loveinworld471 skrev 2016-10-17 20:16:55 följande:
    Jag menar om jag får frågan. Båda är lesbiska, men min Kusins flickvän verkar öppen för sex med en kille för att få barn.
    Om du vill ha sex i utbyte mot att donera sperma så kan det nog komma att bli komplikationer på t.ex. släktträffar eller liknande. 
  • Loveinworld471

Nej, det var absolut inte så jag menade. Jag menade bara att om hon är öppen för det så kanske man slipper gå till en klinik och inseminera.

• Dixie
    Loveinworld471 skrev 2016-10-17 20:16:55 följande:

Så detta är inget du har pratat med din kusin om?!

Tror i så fall du kan avvakta dina funderingar tills de ev frågar dig!
Svar på tråden Få barn genom tjejkusins flickvän?