Inlägg från: Linda2barnsmamma |Visa alla inlägg
  • Linda2barnsmamma

BIM December 2016

CarolineHF skrev 2016-11-16 14:38:24 följande:

Jag är inne och tittar här inne hela tiden, haha! Det känns så nedrans spännande att få planera en graviditet (för mig första gången då dottern va en "hoppsan") och så kul att få följa er. Hoppas verkligen att vi alla plussar. Hur gamla är ni? Fler barn? Bor var? :) Jag är 26, har en 2-årig dotter och bor i Skåne :)

Hej. Ja de e första gången vi med planerar.. vi har 2 "hoppsan" väldigt intressant.

Ja är 26 o mannen 27. Flickorna är 5 o 7 år :) bor i Östergötland .
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-11-16 14:41:17 följande:

Hänger på här :)

Haft P-spruta där sista behandling togs 11 Maj 2016.

Brukar komma igång rätt fort efter hormonskydd.

12 Oktober 2016 fick jag en sparsam blödning som va några dagar

Fick symptom kroppsligt veckan därpå efter, typiska gravidsymptom/ÄL 

Symptom innebar

Känsliga bröstvårtor

Frossa

Temphöjning

Stick/molvärk i nedre magen

Trötthet

Ja dessa vanliga symptom.

27-28 Oktober fick jag flytningar och geleaktiga klumpflytningar 

Tempen va uppe i 37,4 - 37-5 grader

12 November startade en mer normal mens exakt på datum nu med färskt blod.

Temp 36,5 - 36,4 (Min normaltemp)

Exakt nu 5:e dagen 16 November så slutade min mens.

Så enligt kalendern infinner sig mina mest fertila dagar runt 26-28 November.

Kalender enligt uträkning så är BIM 10 December

Kanske man kan hoppas på en liten fin förskottsjulklapp :)

Haha ja men hej
  • Linda2barnsmamma
    polly82 skrev 2016-11-16 21:36:40 följande:

Hej tjejer! Så kul att följas åt och höra hur det går för alla. Detta blir vårt 3e försök och jag har snöat in på allt som har med graviditet att göra. (Första barnet, så jag hoppas det är ok att bli lite preggozilla!) :)

Slutade med Cerazette i sept och har haft två 27 dagars cykler efter det. Har BIM 6 dec enl. app men tyvärr är sambon på jobbresa HEEEEELA ägglossningsveckan (fan!) så det blir nog ett nytt försök i dec... hur som helst är det spännande att följa och hoppas åt er andra! Jag är 34, sambon 30 och bor i Norge.

Hej. Så roligt.. ja preggozilla får man alltid bli kör på bara. Hihi håller tummarna för er o alla andra i denna tråd :)
  • Linda2barnsmamma

Jag är låghormonare. första barnet plussa jag inte fören v.12 och andra barnet inte fören v.9 :). . Hade inte nån tillstymmelse till symptom heller , eller de vet ja ju inte riktigt såhär i efterhand eftersom båda var hoppsan barn ;) så tänkte ju inte riktigt på de då...

• Linda2barnsmamma
    metaphor skrev 2016-11-23 18:53:40 följande:

Åhh!! jättetack för att du berättar detta i detta nuet.. upptäckte inte min första gravididitet förrän i vecka 12 jag heller. men som sagt, hade ingen aning om nåt innan det så kände väl inte efter heller. Blir ju lätt så att man känner efter lite för mycket när man så gärna vill ... men denna månad är nåt helt annat än tidigare. men men.. man ska väl inte hoppas på för mkt heller :( 

Ja de va så lite så.. följer tråden på avstånd men kände att nån kanske skulle skriva som vet hur det är att oxå vara låghormonare.. min spruta går ut i morgon el fredag .. Då blire planering av nr 3
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-11-24 23:53:01 följande:

Haha tog äl nu innan läggdags med nu är det inte långt ifrån :) teststreck lite mörkare än det som togs vid 17.

Ska ta nästa test vid 17 tiden imorgon då jag bara har ett äl test kvar nu.

Kör bara
  • Linda2barnsmamma
    Emmaaa skrev 2016-11-29 08:15:09 följande:

Köpte clearblue testa tidigt igår, tog det i morse..

Efter 2 års försök med ett syskon tog det sig ÄNTLIGEN OCH JAG ÄR SÅ JÄVLA LYCKLIG ATT JAG GRINAR!!!

Nu hoppas jag bara att liten vill stanna kvar. :D

Så glad för eran skull GRATTIS
  • Linda2barnsmamma
    Väntar på magen skrev 2016-12-01 06:44:22 följande:

Fjärde försöket med tredje barnet.... ÄNTLIGEN!! :)

Efter många super svaga test så fick jag det äntligen bekräftat. Men så dåligt som jag mått dom senaste dagarna så hade jag redan fattat detta :)

Lycka till ni andra...

Grattis så roligt.
  • Linda2barnsmamma
    Väntar på magen skrev 2016-12-01 07:50:59 följande:

Tack allihopa :) Vi är så glada :)

Hoppas bara att den lilla vill stanna kvar nu <3

Vilken vecka antas du vara i ? vi planerar oxå nr 3. Ska börja lite smått nu vart efter :)
  • Linda2barnsmamma
    Clefairy skrev 2016-12-05 09:39:49 följande:

Alltså herregud, jag är två dagar över tiden idag och tog ett test bara för att. Tog det och duschade på en gång, kollade inte på det. När jag kom ur duschen såg jag detta

Jag är i chock! Verkligen fullkomlig chock. Och tror inte riktigt på det, tog jag testet fel eller läste jag av det efter mer än fem minuter eller vad som helst. Alltså vad tror ni, kan det bli såhär starkt om man råkar ta det fel eller titta lite efter tiden? Duschade nog i max fem minuter, sen kollade jag. Är nervös för jag har inga symtom och allt känns som vanligt.. Vågar inte tro på det.

Trodde aldrig att jag skulle plussa i hela mitt liv!

Så roligt stort grattis .
  • Linda2barnsmamma
    Heineken86 skrev 2016-12-08 06:11:32 följande:

Wiiiiii! BIM idag och var egentligen inte särskilt hoppfull då jag inte märkt av nån ägglossning och vi haft mindre sex än vanligt.... men det var visst ett plus. Försök tre med tredje barnet. :)

Grattis
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-12-08 09:43:33 följande:

Väntar nya test idag.. Hade ju dom dåliga testen från Tradera som fått otroligt dåliga omdömen så använde upp dom..

Nja inte alltid det visar.

När jag blev oplanerat gravid som 15 åring trots skydd fick jag inte positivt förens vecka 10 och fick då göra abort/skrapning vecka 11.

Då hade jag ingen aning om nått mer än små symptom som jag mer kopplade till pskyddet jag använde.

Ja ja har ju alltid varit en sån som plussat sent utan symptom alls... låghormonare kanske ?!

Första - 15 år plussa v.14 (abort)

Andra - 19 år plussa v.12 föddes BF-2

Tredje - 20 år plussa v.9 föddes BF+9

Då har ja antigen ej känt symptom eller så har testen visat negativt fram tills plus. :)
  • Linda2barnsmamma
    mariama skrev 2016-12-08 10:30:23 följande:

Oj, ja då är du kanske en person som det kan vara så för! Man hör ju om låghormonare då och då men måste vara rätt ovanligt :) Jag har plussat äl+8 och 9, och känns som om "alla" gör det här på FL ;) Hur ska man veta då, får man gå på att mensen inte dyker upp alltså?

Hehe ja ja vet ju inte då ja ej haft mens på 9 år . Har aldrig fått tillbaka den när jag slutat med preventivmedel heller då ja måste haft ÄL direkt när den gått ut. Så har ingen aning .. ja märkte typ bara att ja gick upp i vikt. Men ja pendlar upp o ner jämt så svårt att avgöra ibland...

Nu har jag varit utan sprutan i 2 veckor

(sen den gick ut).. så nu inväntar ja mens eller något.

Min ÄL har aldrig riktigt försvunnit trots p-sprutan , vet inte varför då det ska vara omöjligt enligt BM att ha ÄL undertiden man har sprutan.
  • Linda2barnsmamma
    Madfih072 skrev 2016-12-12 16:34:25 följande:

Kunde inte hålla mig! Borde gå att lita på väl? Sjätte försöket med syskon, inga symtom men tydligen gravid :)

Grattis !
  • Linda2barnsmamma
    Karin8206 skrev 2016-12-13 18:51:33 följande:

Hej allihop :)! Har läst här ett tag men inte skrivit. Har två barn sedan tidigare och vi försöker nu få en 3:a. Blev gravid i Aug som tyvärr slutade i Ma i v 10...

Hade ÄL 3/12 och tog ett gravtest (Clearblue early) idag (se bild). Är det ett streck eller hoppas jag för mycket...?

Ja kan tycka mig se ett svagt streck :) testa om ett par dagar. :)
  • Linda2barnsmamma
    Karin8206 skrev 2016-12-14 05:45:38 följande:

Vill inte hoppas för mycket men åh vad glad jag blir om det är så :)! Beställde hem ett Clearblue Digital som kommer om nån dag, får prova då så borde det ge ett tydligare resultat. Om jag är gravid måste det var förklaringen till varför jag gråter för minsta lilla..är inte likt mig alls. Annars har jag inte många symptom.

Nä man vill ju inte ha falska förhoppningar, det är så jobbigt om det visar negativt då. Men de där tyckte jag verkligen såg posiivt ut :) men som du skriver så är ju digitala bra för att veta. Så ja väntar på en uppdatering från dig ;)
  • Linda2barnsmamma
    crx skrev 2016-12-15 18:34:18 följande:

Mensen kom nu.

Alltså var det spökstreck.

Nej så tråkigt :/ vilka test använde du?
  • Linda2barnsmamma
    Karin8206 skrev 2016-12-15 20:06:17 följande:

Testade med Clearblue Digital idag, Bim-2, och det var negativt så nu försvann hoppet lite. Har alltid plussat tidigt vid mina tidigare graviditeter. Dock testade jag mitt på dan så ska ta ett test imorgonbitti också för säkerhets skull...

Ja ta ett nytt , kan ju bara varit för tidigt
  • Linda2barnsmamma
    polly82 skrev 2016-12-26 14:15:22 följande:

Ja, förra månaden! Fick aldrig riktigt klarhet i vad det var dock. Nån annan som vet?

Vad jag förstått med dessa genomskinliga geleklumpar så är det kopplat till äl , eller oftast ialf. Vissa får det dagarna innan / under / efter äl :) sen kan man även få en sådan innan mensen kommer. Geleklumpen är som en propp.. vet inte om ja kan förklara på annat sätt.. haha men man kan "tappa" den innan mensen oxå :)

Men är den i dagarna runt äl så hör det antagligen till den

Kan dock även vara sperma som legat och klumpar ihop sig. Har själv varit med om det , men det är oftast direkt efter samlag :)
Svar på tråden BIM December 2016