BIM December 2016
Hej. Min spruta går ut mellan 20-30 nov. Så sätts väl igång i dec oxå ..
Hej. Min spruta går ut mellan 20-30 nov. Så sätts väl igång i dec oxå ..
Hej.
Hoppar också in här!!
Då första försöket inte gick vägen hoppas jag det är vår tur i december istället :)
26 år, första barnet och andra försöket!
BIM 3/12
När har ni andra BIM? :)
Men om min spruta går ut runt den 20e säger vi , då kan ja sätta 30e dec som bim så Länge då
Så man har ett datum ialf. :)
Heej! Jag vill också vara med här :D Igår började vi med bebisverkstad! Första försöket, andra barnet här också :) BIM 8 december! För oss är det NU (lite sent påtänkt) eller om 3 år det gäller, då mina studier hamnar i kläm annars. Försöker släppa pressen att det måste ta denna månaden men det är inte lätt :P
Åh, nej inte alla lätt.. Vi har inte varit redo för en till innan, men nu när vi blev det så blev det plötsligt väldigt bråttom, om vi inte ska vänta i 3 år. Och att skaffa syskon när lillan är 5-6år känns sådär. Jag klarar nog inte av att vänta! :P
Vår dotter va inte heller planerad, utan en riktig "hoppsan", så jag håller med om att det känns intressant att för första gången medvetet försöka :P
Tyvärr (får jag väl säga) så kom min mens sent igår kväll... helt förstörd har jag varit hela morgonen. Jag kände mig verkligen så gravid. Värst av allt är att det finns inte en enda själ att prata med! :( Pratar med mannen, som såklart också är ledsen. Men han förstår ju inte helt heller. Vi bor dessutom på olika orter just nu, så blir bara genom telefon vilket inte tröstar så mycket. Så här sitter man själv i en liten skrutten etta o lipar haha
Nästa problem: ägglossning på 1/12, en torsdag. Enda chansen vi har är antingen på söndagen innan eller om jag skolkar från skolan och tar flyget till Tyskland på onsdagen haha! Helt crazy, men jag överväger seriöst att göra det...
Jag tycker att vi skippar BIM-lista. Blir bara en himla massa långa inlägg att scrolla förbi... och är det nån som får tillbaka och tittar på listan? Jag tycker det är intressantare att läsa om hur man känner sig och vad som händer i kroppen än att se listan om och om igen. Men vill andra gärna ha lista så får väl jag anstränga mig och scrolla. ;)
Hej nu håller vi tummarna för alla .
Ja det är konstigt det där. Funderar på om det är så att jag faktiskt kan ha varit lite gravid ändå, fast det aldrig tog sig ordentligt bara o då blev det liksom bara mens. Fast det spelar ju ingen roll, mens är ju ändå mens och det betyder att man får försöka en gång till.
Det är inte så allvarligt som det låter, det här med skolan :P Det är högskola och bara typ en eller två föreläsningar som inte är obligatoriska och som jag tror jag klarar mig utan. Ska be någon i klassen ta anteckningar i så fall. Känns lite drastiskt att åka till Tyskland, men samtidigt så känner jag att det kan vara värt det om det bara ger oss ett plus! Då vet jag åtminstone att vi har försökt :)
Hej, hoppar in här jag med! Har varit oskyddad sedan sommaren. Förra månaden ansträngde vi oss för första gången men ärligt talat är jag glad att det inte blev då. Har äntligen fasat ut mina antidepressiva tabletter och är numer helt clean. Att leva med ångesten att något kan bli fel på barnet hade jag nog inte pallat. Fick min mens i förrgår så nu sjunger den på sista versen. Testade med ägglossningstest tidigare men det blev för mycket. Mycket härligare med okonstlat sex månaden igenom B-) och DET är en helt sjuk skillnad med sexslusten och ingen är lyckligare än mun man :D
Vi har en dotter sedan tidigare född 2012. Hon blev till sju månader efter jag slutat med nuvaring och jag kommer inte ihåg något. Tror att det var tuttarna som var mitt symptom samt att jag slutade röka typ en vecka innan jag visste att jag var gravid. Kroppen märkte nog av det och talade om det för mig att något var annorlunda. Ska bli spännande att se vad som händer denna gång :)