Inlägg från: Elisabetha |Visa alla inlägg
  • Elisabetha

Är det normalt att vara extremt frånvarande som nybliven pappa?

Hej!

Jag och min sambo fick barn i mars detta året och nu är hon 6 månader. Hon är det bästa som finns på denna jord. Men det jag skulle säga är att är det normalt att vara extremt frånvarande som nybliven pappa ? Han har inget jobb och är bara med sina vänner så fort dom kan träffa han. Och han kan vara borta i nästan 12 timmar varje gång han är med någon vän. Är det normalt att hålla på så?

• Svar på tråden Är det normalt att vara extremt frånvarande som nybliven pappa?
  • Elisabetha

Han ska inte gå på föräldraledighet än. Och jobb delen verkar inte vara så jobbig för han. Han har sabbat 2 chanser till att få jobb. Jag frågar han nästan varje gång om varför man måste dra iväg kl 18 och sen komma hem nästa dag igen. Har märkt att han bryr sig mer om sig själv än mig och våran dotter också, ibland är det så inte varje dag. Vet inte vad man ska göra. Det verkar inte ta slut..

• Elisabetha

Det gör jag inte heller men får inget vettigt ur honom när man ställer frågor om allt som har med jobb att göra och om hans beteende att vara borta så länge när han är med sina vänner...

Svar på tråden Är det normalt att vara extremt frånvarande som nybliven pappa?