min blir 8 mån på söndag.
sen han föddes har vi gjort precis samma:
-någon gång efter 19 byts blöja, smörjer in(haft atopiskt eksem) och sätter på pyjamas.
-ammat/ersättning på flaska och nu sen 6mån ersättning och vällingsflaska
-20-tiden bärs upp till övervåningen, är han jättetrött har han kunnat somna i famnen under matningen men för det mesta är han vaken när vi går upp
-läggs ner i sin säng som sitter ihop med vår säng, sätter på andningsalarm, monitorn, stänger vädringsfönstret.
-lagt mig ner i vår säng och bara legat tyst bredvid, han har legat och jollrat/sparkat med fötterna en stund och tittat på mig(då har jag blundat)
efter en stund har jag satt i nappen och svängt honom på sidan = somnat
-nu sen 2 v tillbaka har detta ändrats och jag/vi behöver inte lägga oss ner längre utan han läggs ner i egen säng, lägger hans gris(mjukdjur köpt på IKEA) längs hans kropp och täcket på upp till armhålan, "tuck him in" och så har han somnat av sig själv.
hoppas hoppas att detta fortsätter men gissar att när han börjar ställa sig upp så¨ändras detta igen...... har vant mig vid att allt går i perioder/faser men tror benhårt på att ha rutiner.
han äter 1 gång per natt, allt mellan 12-05.30 kan detta ske och då byts en blöja i sängen.
sen vaknar han för morgon senast 7.30 och tidigast 5.