• Redmilk

Glädjen försvann med kattungen

Jag har skaffar världens finaste kattunge. Men sen jag läste på nätet så är jag superdeppig nu.

Folk tycker att man inte kan lämna en kattunge ensam i fem timmar. Detta betyder att jag alltså inte kan gå på mina seminarier och föreläsningar. Jag tänkte när jag skaffade kattungen att åh vad bra, jag pluggar å kommer va hemma mer än en heltidsarbetande. Katten får det bra. Men nu tänker jag snarare..jaha...jag är borta hela fem timmar. Stackars katt.

Jag har ett hemmalaget katträd som är jättehögt och fint. Jag gosar med katten på morgonen, mina barn leker med den innan de går till skolan. Jag är borta max fem timmar. Sen leker jag med den och gosar resten av tiden hemma.

Har min kattunge det dåligt hos mig?

• Svar på tråden Glädjen försvann med kattungen
  • Fkvi

Nä, det låter som den har det bra :) är den social (spinner, leker, hänger med dig), äter som den ska och utför sina behov där den ska så mår den bra!

• Dixie

Katten sover gissningsvis stora delar av tiden du är borta, inte behöver en katt konstant underhållning!

• 8airam8

Nej. Du går väl och lägger dig och sover på kvällen och vaknar på morgonen? Vissa morgnar kanske du vaknar och har tre blomkrukor vandaliserade av katten? Katter är väldigt kapabla till egen sysselsättning - och de kan inte klockan. Din kisse har väldigt mycket sällskap, plugga du i lugn och ro.

• Redmilk

Ta k för era svar. Kändes lite bättre av dem...

Katten jamar ingenting. Den gosar, leker, sover, äter, gör behoven i lådan, aldrig gjort utanför. Jo, när den precis kom första kvällen. Men inte sen dess.

Den är väldigt busig och väldigt kelig. 13 veckor gammal. Den har som längst varit ensam tre timmar och då sov den när jag kom hem.

• enmamma

Vi var nyfikna på vad vår katt hade för sig när hon var ensam hemma.

Riggade kamera som nästan hela tiden visade sovande katt i mobilen.

Jag tror katter trivs alldeles utmärkt hos er.

• Harvester