• CBH2

Gonal-f och pcos

Jag tar gonal f just nu (har pcos). Började på CD5 (förra söndagen) med 50 enheter, var på VUL i fredags och då var en blåsa 11,2 mm, skulle fortsätta med 50 enheter till jag ska dit igen på tisdag så får vi se om den förhoppningsvis växt ännu mer då :)

Har prövat pergotime (enkelkur) vilket gav ägglossning mha ovitrelle på CD29, det blev inget. Fick då pröva dubbel dos Letrozole som inte fungerade alls - fick avbryta och äta Provera och nu kör vi som sagt sprutor ist. Vi kör enbart stimulering och ska inte göra ivf. Tar sig det inte denna gång kommer vi nog köra ivf nästa gång - otålig som man är..

• CBH2

Kom precis från läkaren (på Sophia, såg att du också går där :)). Blåsan var i snitt 16 mm, så jag ska fortsätta med Gonal-F 50 enheter idag och imorgon, och på torsdag får jag ta ovitrelle! ???????? hoppas hoppas hoppas hoppas!

Förstår hur jobbigt det är att det inte händer något. De ggr jag åt pergotime och Letrozole och båda gångerna fick svaret "nej, du verkar inte reagera på tabletterna" - man blir så frustrerad. Man kan ju inte göra något när man väl ätit tabletterna. Därför håller vi tummarna att Gonal-F är vår grej!
    Jag hoppas för din del på torsdag ????????

• CBH2
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-03 08:21:28 följande:

Åh vad spännande! Hoppas ni lyckas denna gång :) uppdatera gärna om hur det går!

Jag var precis på Sophia och hon såg att ett ägg hade vuxit lite grann men inte nått 10 mm än. Så ska tillbaka på måndag och kolla igen :)

Men det är ju jättebra att en blåsa växt! Heja heja! Jag håller tummarna att den är ännu större på måndag.

Jag ska ta ovitrelle ikväll :) så jag hoppas hoppas hoppas :) jag uppdaterar så fort jag vet något.
  • CBH2
    Pdl skrev 2016-11-03 20:36:14 följande:

Vad kul att det går framåt för er!
    Jag är på dag 4 på 50 E Gonal-f. Känner ingenting än så länge. På måndag blir det ultraljud :) löp
    Hur gör ni med frånvaro på jobbet vid alla besök för ultraljud och blodprov?

Åh vad kul! Hoppas gonal-F fungerar för dig! Jag har inte känt något alls under dessa 11 dagar jag injicerat. Jag tog ovitrellen vid 19 idag så jag håller tummarna hårt nu :)

Uppdatera oss gärna när du varit där på måndag.

Jag har turen att ha ett jobb där jag kan gå iväg lite när jag vill. Har jag varit tvungen att säga något har jag sagt att jag ska på ett läkarbesök (ingen frågar vanligtvis något mer om man inte berättar direkt varför man ska till läkaren. Sen tycker jag att folk får undra och spekulera bäst de vill ;)) , alternativt säger jag att jag är tillbaka om ett litet tag. Jag jobbar nära kliniken så det har inte behövt vara några längre stunder jag är borta.
  • CBH2
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-03 08:21:28 följande:

Åh vad spännande! Hoppas ni lyckas denna gång :) uppdatera gärna om hur det går!

Jag var precis på Sophia och hon såg att ett ägg hade vuxit lite grann men inte nått 10 mm än. Så ska tillbaka på måndag och kolla igen :)

Hur har det gått för er?

Ni båda var väl på VUL idag? :) jag har hållit tummarna!
  • CBH2
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-09 17:18:25 följande:

Hej!

Men åh glömde helt bort att skriva här.

Det gick väl sisådär. Hade inte hänt något sedan förra veckan. Fortsätter på 75 enheter och ska tillbaka på fredag igen.

Hur går det för er? Inväntar BIM va? :D

Hej :)

Vad tråkigt att det inte hänt något än, men kroppen behöver nog bara vänja sig och känna av hormonet. Vi hoppas att den reagerar på gonal-f!

Jag inväntar BIM som troligtvis är nästa fredag. Blev iaf en sådan cykel senast jag tog ovitrellen.. Denna väntan! Jag hoppas så mycket jag kan! :)

Vad spännande med fredag då, jag fortsätter hålla tummarna!
  • CBH2
    Pdl skrev 2016-11-10 17:53:59 följande:

Men vad spännande! Vad skönt att höra hur det löst sig med jobbet. Jag jobbar själv i vården och har svårt att komma iväg. Var på uv i måndags och hade inte hänt så mycket så nu höjde vi till 75 och ska tillbaka på måndag igen :)

Ja, då förstår jag att du har svårt att komma iväg.

Då håller vi tummarna för måndag! :)
    Går du på någon klinik i Stockholm eller någon annanstans i landet?
  • CBH2
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-11 18:00:24 följande:

Hej hörni!

Va på Sophia idag. Tydligen har mitt ägg som vuxit litegrann gått tillbaka och är nu lika stor som de andra. Så nu ökar vi på dosen till 100 enheter.

Vad frustrerad man blir när man får svar att en blåsa gått tillbaka, men bra att de höjer dosen! :) när ska du tillbaka?
  • CBH2
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-11 23:59:58 följande:

Ja sjukt frustrerande! Men får hoppas detta hjälper iallafall. Ska tillbaka på tisdag :)

Jag ska dit på måndag igen faktiskt.. Måste vara förberedd ifall det skulle bli negativt svar på testet i veckan - isf kommer vi köra ivf, och då måste man ju börja med sprutor på CD 2. Jag tror och hoppas självklart på att det ska ha gått vägen, men OM inte så vill jag vara förberedd :)
Svar på tråden Gonal-f och pcos