Inlägg från: Utflykt i verkligheten |Visa alla inlägg
  • Utflykt i verkligheten

Jag fattar inte detta med krav på att en hel klass ska bjudas

Som tur är har inget av mina barn haft den trenden i klassen att alla ska bjudas. Någon enstaka gång har det hänt, men det är absolut inget som förväntas.

De oskrivna regler som gäller dock är att inbjudningar sker utanför skolan, ingen pratar om kalaset inför de som inte är bjudna, några få eller enstaka får inte uteslutas. Sunt och rättvist alltså i mina ögon.

Mina barns kalas har varierat allt ifrån att bjuda hela klassen, ha film-/myskväll med några få, bjuda alla pojkar/flickor till att blanda kompisar från både klassen och de kompisar som man känner på annat sätt. Och det är så jag har uppfattat att de andra barnen på skolan också har gjort.

De tillfällen alla barn i klassen har haft kalas ihop har varit på klassfester. Då lånas gympasalen eller fritidsgården och många föräldrar är med och hjälper till istället för att en eller två stackars föräldrar ska hand om en hel klass.

Så jag är väldigt lättad över att det ser ut så här på barnens skolor (de går på olika), och att det inte förväntas av mig att jag 3 ggr om året (varav 2 st samma månad) ska ordna kalas för runt 25-30 barn.

Svar på tråden Jag fattar inte detta med krav på att en hel klass ska bjudas