Inlägg från: Fiiee |Visa alla inlägg
  • Fiiee

Någon som såg uppdrag granskning igår?!

Jag såg det och blev helt förfärad över det jag såg!

Vi bor i en liten håla. Där vi har säkert hälften asylsökande. Och många ensamkommande "barn"

Många ser inte ut som barn, utan VUXNA.

Det jag såg igår gjorde mig mörkrädd!

Om det kommer hit "barn" som är efterlysta via Interpol i flera länder, som dessutom begår hemska brott här. Dom får ungdomsvård i två månader!!!! Hur faaaaan då?!!!

UT MED SKITEN!!!!!

• Svar på tråden Någon som såg uppdrag granskning igår?!
  • Fiiee

Verkligen INTE!!!

Inte konstigt om man blir rasist tillsist.

Fy faan!

Jag blev så upprörd att jag inte kunde se klart programmet.

Vi har dessutom en ungdomsanstalt här, dit dom skickar "barn" ifrån hela Sverige. Vi lär ju ha en del skit här med andra ord!

Jag tänker fan rösta på SD

Nu får det vara nog!

• Fiiee
    Emerencia skrev 2016-09-01 14:04:30 följande:

Ne, men så får man ju inte säga. Det är rasistiskt. Vi vet ju inte hur deras uppväxt varit och hur mycket trauma personerna har upplevt påvägen hit. Det är inte lätt för dom, vi måste ha överseende med hur dom hanterar detta. Vissa visar sina problem genom utåtagerande på andra, de är förstås inte ok men det är så synd om dom. Det löser sig. *ironi* (Är det inte så Dan Eliasson låter?)

Ja Gud ja!

Jag har en tonårig dotter som jag knappt vågar släppa ut!!

Så ska det inte vara!

UT MED VARENDA JÄVEL!!! Är så arg så jag kokar!

Jag har knappt sett en enda barnfamilj! BARA ENSAMKOMMANDE "BARN" som ENDAST ÄR MÄN. Inte en enda kvinna!!
  • Fiiee
    hashtagstoltbonusmamma skrev 2016-09-01 14:09:03 följande:

Ni är ju pundad. "Inte konstigt om man blir rasist tillsist"? Fattar ni att det finns SVENSKA brottslingar också, att oavsett hur vi gör så kommer vi få brottslingar hit iaf. Vill ni ha ännu en hitler historia heller?

Förstår ni att de flesta av de här 160 000 människorna är personer som du eller jag som fått fly från sitt land i skräck och inte för att de vill...

SLUTA dela upp folk.

Sen att Sverige behöver ett bättre system för att organisera upp detta, ja det är väl ett helt annat problem.

Skäms på er fyfan.

Det är KNAPPAST INGA IFÅN SYRIEN SOM KOMMER HIT!!
  • Fiiee

Ovan ser ni.. 265 från Syrien.. Resten ifrån andra jävla länder!

• Fiiee
    Alessia skrev 2016-09-01 14:37:25 följande:

Skäms på dig själv för att du är så naiv och så oinformerad.

Jag är på frivillig basis med i en språkträningsgrupp där vi tränar asylsökande i vardagssvenska. Vi har relativt få från Syrien, alltså landet Syrien, som uppenbarligen har lämnat sina förstörda städer i de delar av Syrien där strider pågår. Någon har släkt i Damaskus, hittills relativt förskonat, men har lämnat ändå. Några har öppet medgett att de senast arbetat i Dubai, Emiraten och lämnat familjen där för att söka uppehållstillstånd och ta hit familjen. De har egentligen inget asylskäl och är inte flyktingar. de har ett hem i det land där de arbetat.  Dubai m fl är inget katastrofområde...

De flesta kommer från Afghanistan, ja egentligen är de hazarer från Iran, där de bott i större delen av sina liv. En del är födda där. De flesta är med all säkerhet vuxna 20+, men uppger sig vara tonåringar. De har heller inte asylskäl och är inte flyktingar. Vi har afrikaner från Nigeria, Gambia, Ghana, Sudan och de har bott flera år i Libyen i väntan på att ta sig till Europa. Ingen formell flyktingstatus där heller. Eritreaner som flytt för att de inte vill göra militärtjänst - ingen flyktingstatusl. Osv osv 

Rätten att resa in i ett annat land och där söka asyl dvs skydd är en mänsklig rättighet, men om skydd behövs eller inte avgörs i sagda land. Långtifrån alla som söker asyl kan betecknas som flykting och därmed erhålla flyktingstatus och få de rättigheter och förmåner som tillerkänts flyktingar enligt Genèvekonventionen.

Som jag ser det är det endast de få som kommer från krigsdrabbade områden i Syrien som har och kan få flyktingstatus. Övriga är att betrakta ekonomiska migranter, men då ska de behandlas som sådana också - inte som flyktingar.

Word!! Bra skrivet!
Svar på tråden Någon som såg uppdrag granskning igår?!