Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför ska jag inte rösta på SD i nästa val?

Farfallos skrev 2016-08-29 15:22:09 följande:
    Artikeln är skriven i december 2014, och jag tror nog att de ledamöter som det refereras till är de sittande vid tillfället. Men det kan man ju ifrågasätta (ungefär som man kan ifrågasätta förintelsen). Man kan ju även jämföra med andra partier och fråga sig hur det är med den kriminella historiken där. Kanske kan vara intressant, men då missar man en väldigt viktig sak, och det är att SD (till skillnad från andra partier) vill utmåla invandrare som särskilt kriminella och problematiska i samhället samtidigt som deras främsta företrädare är än värre. Ser du inte paradoxen? Det är ju så dumt att det blir kul.
    Den undersökningen har redan gjorts. Om jag inte missminner mig fanns det en riksdagsledamot utanför SD som tidigare var straffad, det var Tobias Billström (M). Han hade inte betalat tv-licensen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Farfallos skrev 2016-08-29 15:41:29 följande:
    Det var nog i regeringen då, och inte i riksdagen. Vet att det är massor av riksdagsledamöter som är straffade sedan tidigare. Det är oundvikligt, men när det är fråga om grova brott och i den omfattningen det var/är i SD så är det riktigt illa att utmåla invandrare som problemet.
    Det finns en genomgång här på FL någonstans. Jag ska se om jag hittar den. Det jag minns är att SD är kraftigt överrepresenterade i fråga om brottsdomar om man jämför med de andra partiernas riksdagsledamöter.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Varför ska jag inte rösta på SD i nästa val?