Inlägg från: Nollan14 |Visa alla inlägg
  • Nollan14

Varför ska jag inte rösta på SD i nästa val?

Farfallos skrev 2016-08-29 13:29:23 följande:
    Intressant... Men om du lägger mindre av din kapacitet på att måla bilder och hitta på sagor om mig i ditt huvud, och mer på att förstå vad jag skriver så kanske det går bättre. Till att börja med så kan du ju googla på:
    sverigedemokraterna riksdagsledamöter kriminella
    ...och sedan på
    Ekeroth demonstrationsförbud (eller tiggeriförbud)
    ...för då bör det bli ganska tydligt även för dig vem av oss två som faktiskt är okunnig.

En kul fråga sedan är ju hur många vänsterpartister det bor på Östermalm? Så dumt att man har svårt att låta bli att dra på smilbanden Tack!
    VILKA Sd-riksdagsmän är kriminellt belastade? Jag kan inte komma på en enda. Du kanske menar valmanskåren - dom som röstar på Sd?

Fast man ska komma ihåg, att Sd:s valmanskår tidigare till stor del bestod av unga män, och unga män ÄR kriminellt överrepresenterade jämfört med både äldre män, unga kvinnor och (i synnerhet) äldre kvinnor. Så är det i alla länder och alla kulturer och alla grupper.

Det finns fortfarande en överrepresentation av unga män i Sd:s valmanskår, men inte lika stor längre - nu har även pensionärer och många kvinnor börjat rösta Sd. Så jag gissar att skulle man göra den undersökningen igen, så skulle det möjligen finnas en LITEN överrepresentation kriminella kvar. Eller rentav ingen alls.
  • Nollan14

Nåja, nu är det i alla fall inte möjligt längre, för jag råkar veta att Sd redan till förra valet (2014) krävde intyg från belastningsregistret av samtliga kandidater till samtliga val (riksdag, kommun, landsting). Sedan spelar förstås det jag sa tidigare in: att de flesta av Sd:s riksdagsledamöter då VAR unga män. Jag gissar att det finns män även i de andra partierna, som har slagit någon på käften på fyllan någon gång i tonåren eller 20-årsåldern - men de är så gamla nu att det inte ligger kvar i deras register längre. 

• Nollan14
    Farfallos skrev 2016-08-29 15:22:09 följande:
    Artikeln är skriven i december 2014, och jag tror nog att de ledamöter som det refereras till är de sittande vid tillfället. Men det kan man ju ifrågasätta (ungefär som man kan ifrågasätta förintelsen). Man kan ju även jämföra med andra partier och fråga sig hur det är med den kriminella historiken där. Kanske kan vara intressant, men då missar man en väldigt viktig sak, och det är att SD (till skillnad från andra partier) vill utmåla invandrare som särskilt kriminella och problematiska i samhället samtidigt som deras främsta företrädare är än värre. Ser du inte paradoxen? Det är ju så dumt att det blir kul.
    Den dag de har begått en gruppvåldtäkt ska jag gå över till din sida...
Svar på tråden Varför ska jag inte rösta på SD i nästa val?