Varför ska jag inte rösta på SD i nästa val?
Som rubriken säger....
Som rubriken säger....
Ja, kanske för att deras företrädare i riksdagen är kriminellt överrepresenterade och att de ofta kommer med korkade och ogenomförbara förslag.
....och jag vill understryka att detta inte är min åsikt, utan det är ett faktum som bör vara relevant i en väl fungerande demokrati. Sedan har jag åsikter om deras politik som enligt mitt förmenande förefaller vara utformad av en person med en 7-årings intellekt. Sedan så verkar det ju finnas gott om folk i Sverige som ligger på samma intellektuella nivå. Det är däremot mitt antagande och inte faktiskt påvisat än. Vad som dock är klarlagt är att i samhällen med låg utbildningsnivå och många A-traktorer så har SD stort stöd.
Nåja, nu är det i alla fall inte möjligt längre, för jag råkar veta att Sd redan till förra valet (2014) krävde intyg från belastningsregistret av samtliga kandidater till samtliga val (riksdag, kommun, landsting). Sedan spelar förstås det jag sa tidigare in: att de flesta av Sd:s riksdagsledamöter då VAR unga män. Jag gissar att det finns män även i de andra partierna, som har slagit någon på käften på fyllan någon gång i tonåren eller 20-årsåldern - men de är så gamla nu att det inte ligger kvar i deras register längre.
SD är ett ungt parti som behöver mer erfarna politiker i deras led för att kunna styra landet på ett vettigt sätt om de skulle sitta i makten. Det är väl typ det jag kan komma på som verkligen negativt.
Sedan har de ju en massa tomtar som sagt i sitt led men de har de andra partierna verkligen bevisat att de också har.
SD anser tex att samkönade par inte ska få adoptera eller insemineras. Det är skäl nog att inte rösta för mig.
Du ska inte rösta om du är nöjd med dagens volym på invandring
Om du inte vill ha samma bidragssåsseri som den nuvarande regeringen sysslar med. SD = Samma bidragsknarkande, men de vill begränsa så att folk med svåruttalade namn inte får bidrag.
SD anser tex att samkönade par inte ska få adoptera eller insemineras. Det är skäl nog att inte rösta för mig.