• Elisa77

Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?

Kroa skrev 2016-11-08 11:07:26 följande:

Jag ligger inne på förlossningen nu, de har precis satt Igång mig så det dröjer nog inte länge hoppas jag!!

Åkte in vid 9 och hon beviljade allt på en gång, utan problem!

Weehoo! Lycka till!
  • Elisa77
    Rosen1990 skrev 2016-11-08 12:31:20 följande:

Slemproppen släppte för en vecka sen, öppen 3-4 tappen är nästan helt borta men inte en värk. Tömde tarmen riktigt ordentligt igår natt men känns som bebisen kommer stanna för alltid. Känner mig riktigt bitter nu att inget händer. All lycka till er som fått eller är på gång :)

Men grymt skönt att vara 3-4 cm öppen utan värkar! Håller tummarna att du får en fortsatt bra förlossning!
  • Elisa77
    Kroa skrev 2016-11-09 14:26:21 följande:

Igår föddes vår lilla pojke, helt perfekt och underbar!

Jag får berätta mer om allt senare, just nu är jag ännu helt slut och har lite svårt att slita ögonen från vår prins!!

Åh! Grattis!! Ser fram emot att höra mer när du orkar. :)
  • Elisa77
    frkvilljunu skrev 2016-11-09 20:11:39 följande:

Vår dotter kom igår! Helt underbar! Igångsatt med dropp. Tar förlossningsberättelse när jag landat lite!

Stort grattis!! Berätta mer när du får tid!
  • Elisa77
    Björckan skrev 2016-11-10 21:10:33 följande:

Jag sällar mig till skatan av dem som fick bebis den 8/11. :) Min lilla tjej kom som planerat med snitt på morgonen den åttonde. Nu är vi hemma och lär känna varandra. Vad roligt att det börjar komma massa bebisar i gruppen nu, som vi hsr väntat... ;)

Grattis!!
  • Elisa77

Wow Kroa! Tack för din berättelse! Ni andra, hyr går det för er?

Jag vaknade flera ggr i natt och hade förvärkar, ringde förlossningen imorse och konsulterade. Eftersom jag ska snittas bestämde vi att jag skulle åka in för kontroll. Ctg-kurvor visade på relativt kraftiga sammandragningar var 10:e minut och en gynundersökning att jag hade nån cm kvar av livmodertappen. Bebis mådde bra i magen och levde rövare i vanlig ordning. Vi bestämde att fortsätta avvakta och att jag hör av mig igen om det känns som att det sätter igång mer.

Tyvärr så gjorde ju gynundersökningen att jag fått jättemkt molvärk och fler sammandragningar.. Hoppas det går över och jag får några lugna och sköna dagar! :)

• Elisa77

Frkvilljunu- Tack för din förlossningsberättelse, så coolt att höra om era upplevelser och lite smått inse att det snart är dags för en själv.

Björckan- har du blivit av med din mjölkstockning? Usch, jag har glömt hur frukansvärt det är... Minns att jag hade en bröstpump förra graviditeten och det räddade mig många ggr. Nu har jag inte köpt ngn (än i alla fall).

Kroa- hallonbladste låter kanonbra, men undrar hur jag ska tänka? Jag har relativt kraftiga sammandragningar redan (håller i sig var 10:e minut och gör lite småont kanske 3/10 på en skala om man jämför mitt minne med hur riktiga värkar känns) och så har det pågått i flera dagar. Jag ska snittas nästa onsdag om inget drastiskt händer innan dess. Jag vill verkligen inte få starkare sammandragningar och en snabbare latensfas (i söndags hade jag 1 cm av tappen kvar och öppen 1 cm) så snittet blir hastigt och akut.. Samtidigt lockar det ju att slippa avslag. Vad tror du, ska jag börja dricka hallonbladste nu ändå?

Rosen1990- hur går det för dig med foglossningen?

Irrbloss- Jag hoppas du fått din bebis nu!!!

Mariro- Hoppas ditt blodtryck gått ner eller stabiliserats!

• Elisa77
    irrbloss_83 skrev 2016-11-16 09:12:31 följande:

40+6 och fortfarande ingen bebis. Han verkar trivas bra där inne. Jag har dock börjat projekt vräkning och är ute och går promenader, springer i trappor och städar. Idag är planen att tvätta fönster (well, insidan i alla fall), laga ett trasigt fönster till ladugården och skruva ihop spjälsängen (äntligen!). Sen blir det en promenad med hunden ikväll. Igår funkade det hyfsat, hade både sammandragningar och förvärkar hela kvällen, och jag tänker mig att nån slags nytta gör de ju säkert även om de inte startar en förlossning :)

haha, låter som en bra (och jobbig!) dagsplan! Jag minns att jag skurade tvättstugegolvet på alla fyra i v.38+2 när jag väntade yngsta grabben och hade inga förkänningar alls. Den natten kom det rejält med sammandragningar och plupp så gick vattnet också och han föddes dagen efter. Så kör på, håller tummarna för dig.
  • Elisa77

Jag är också nyfiken på hur det går! Själv är jag mest nervös nu, jag vill väldigt gärna vänta tills det planerade snittet på onsdag. natten till idag hade jag jobbiga förvärkar men dom har lyst med sin frånvaro hela dagen- skönt! Känner att sammandragningarna/förverkarna biter mer på kroppen och att ngt händer än "bara livmodern som tränar". Hade 1 cm kvar av tappen förra söndagen men fått för mig att slemproppen borde lossna när tappen är borta helt. Är nervös att det ska smälla till och gå fort när det väl blir på riktigt så mitt snitt blir stressat och jobbigt igen. :/

• Elisa77
    irrbloss_83 skrev 2016-11-20 04:36:07 följande:

Japp, här har det blivit bebis i alla fall. En alldeles perfekt liten kille föddes tidigt på morgonen i fredags. Han var lite medtagen av förlossningen och behövde andningshjälp med CPAP ett litet tag, men efter det har allt gått bra. Han har dock en hel del personlighet och vägrar sova i plastbacken på BB, och vi är för nojiga förstagångsföräldrar för att våga låta honom sova på/mellan oss när vi sover, så vi är dels ganska sömnbristiga och dels får vi sova i skift. Han är dock verkligen, utan minsta tvivel, det sötaste barn jag någonsin sett och jag är så vansinnigt förälskad i honom att det är rent löjligt :)

Wow!!! Så härligt! Det är bra med ungar med egen vilja, sömnen kommer ni ikapp om några månader eller så. ;) Stort grattis till er!
Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?