Elisa77 skrev 2016-11-02 08:27:52 följande:
Åh jobbigt, samtidigt 6 dagar kvar är ingenting! Vad sa din förlossningsläkare till dig apråpå komma in tidigare än snittdagen? Till mig sa hon har du mer än 8-9 förvärkar så åker du in så tar vi snittet tidigare än beräknat. Jag har ju minst 20-30 om dagen, så jag låter bli att ringa.. Min bm vet ju om min sammandragningar och förvärkar och tycker det är lugnt.
Det enda jag hört är det diffusa "om det sätter igång innan så kommer du direkt till sjukhuset". Ja, alltså, det hade jag faktiskt redan räknat ut. hahaha. MIn BM påpekade också att det ju inte är så bråttom även om vattnet går, sålänge jag inte har värkar samtidigt. Nej, det kanske det inte är, men om vattnet går så tänker jag nog ändå ringa sjuktaxi direkt....
ems86 skrev 2016-11-02 09:04:40 följande:
Åh jag tänkte på det i går! Går också igenom världens jäkla förkylning/flunsa som bara vägrar ge med sig!
Får man genomföra snittet om man är sjuk?
Oavsett. På 6 dagar hinner kroppen återhämta sig fint. Då vi tävlar mycket här hemma (crossfit - okej jag tävlar inte så mycket just nu men ändå) har vi fått lite bra tips just kring förkylningar och återhämtning. Tänk på detta: kroppen behöver MER energi för att bli frisk än en vanlig dag. Många processer igång som behöver extra för att orka göra dig frisk. Ät och drick bra grejer som gör dig nöjd! Jag har lagt till ett glass mellanmål sen jag blev sjuk, extra energi och det gör mig glad med lite glass
Ja det måste man ju få...ett snitt går ju inte riktigt att senarelägga som någon annan operation gör...
Jag är nu inne på dag nummer 8 med den här förkylningen :( Har nu testat att: vila bort den, ignorera bort den, gnälla bort den...utan resultat. Ska lägga mer krut på att äta bort den... Bara trist när man inte är hungrig :/