Inlägg från: Miaairam |Visa alla inlägg
  • Miaairam

Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?

Kroa skrev 2016-10-24 12:26:48 följande:

Är det någon annan som har problem med att kissa förresten? Jag känner mig kissnödig hela tiden, som vanligt, men de senaste dagarna får jag verkligen anstränga mig för att kunna kissa och det känns som om blåsan aldrig blir riktigt tömd. Ibland får jag sitta på toaletten ett tag och nästan krysta för att kunna börja kissa. Förstår ju att bebisen trycker och allt det där, men såhär jobbigt har det inte vart innan. Vill inte alls behöva gå såhär i flera veckor till!

Känner igen! På tul förra veckan sa BM att han ligger och trycker med huvudet precis vid min urinblåsa, så det förklarade ju varför man är panikkissnödig, utan att kunna klämma ut ner ön ett par droppar.
  • Miaairam
    Björckan skrev 2016-11-02 09:54:55 följande:
    Det enda jag hört är det diffusa "om det sätter igång innan så kommer du direkt till sjukhuset". Ja, alltså, det hade jag faktiskt redan räknat ut. hahaha. MIn BM påpekade också att det ju inte är så bråttom även om vattnet går, sålänge jag inte har värkar samtidigt. Nej, det kanske det inte är, men om vattnet går så tänker jag nog ändå ringa sjuktaxi direkt....
    ems86 skrev 2016-11-02 09:04:40 följande:

Åh jag tänkte på det i går! Går också igenom världens jäkla förkylning/flunsa som bara vägrar ge med sig!

Får man genomföra snittet om man är sjuk?

Oavsett. På 6 dagar hinner kroppen återhämta sig fint. Då vi tävlar mycket här hemma (crossfit - okej jag tävlar inte så mycket just nu men ändå) har vi fått lite bra tips just kring förkylningar och återhämtning. Tänk på detta: kroppen behöver MER energi för att bli frisk än en vanlig dag. Många processer igång som behöver extra för att orka göra dig frisk. Ät och drick bra grejer som gör dig nöjd! Jag har lagt till ett glass mellanmål sen jag blev sjuk, extra energi och det gör mig glad med lite glass

Ja det måste man ju få...ett snitt går ju inte riktigt att senarelägga som någon annan operation gör...

Jag är nu inne på dag nummer 8 med den här förkylningen :( Har nu testat att: vila bort den, ignorera bort den, gnälla bort den...utan resultat. Ska lägga mer krut på att äta bort den... Bara trist när man inte är hungrig :/
    Usch och fy för förkylning när man är gravid! Jag har nu varit genomförkyld sedan den 3 oktober! Hostar, snörvlar, täppt, halsont... Det går bara runt, runt utan att bli varken bättre eller sämre... Men har iaf inte haft feber sedan första veckan. Var hos läkare häromdagen som tog massa prover, men han kunde inte se något annat än att det är ett envist virus som kroppen inte riktigt rår på pga av att immunförsvaret är svagare av graviditeten. "Bara att kämpa på" sa doktorn och viss risk att jag får dras med detta så länge graviditeten varar. Känns inte lockande att föda barn i det här skicket, så jag hoppas det ger med sig snart...
  • Miaairam

Wow, Kroa! Grattis, vad härligt att det är över och att det gick bra. Njut och mys i bebisbubblan!

• Miaairam
    Elisa77 skrev 2016-11-26 12:49:50 följande:
    Ring förlossningen om såret, där finns ju alltid tillgänglig personal! Jag vågar inte titta på mitt sår än.. sitter plast över fortfarande förvisso. Tycker tom det är jobbigt när mannen min ger mig sprutorna i låret.. : )
    Vad är det för sprutor ni tar?
  • Miaairam
    Elisa77 skrev 2016-11-27 07:35:01 följande:
    Blodförtunnande för att minska propp, tror alla som snittas får det i 7 dgr.
    Nope, jag snittades med förra och fick inte ta en enda spruta. Därför jag blev nyfiken!
  • Miaairam

BF +4 idag och dags för igångsättning. Väntar på läkaren i detta nu och hoppas de får dit ballongen hyfsat smidigt, trots relativt omogen tapp... Skönt att det äntligen händer något och om allt går väl är bebis här innan veckan är slut. Men nu är jag nervööööös!

• Miaairam
    Miaairam skrev 2016-12-07 10:15:20 följande:

BF +4 idag och dags för igångsättning. Väntar på läkaren i detta nu och hoppas de får dit ballongen hyfsat smidigt, trots relativt omogen tapp... Skönt att det äntligen händer något och om allt går väl är bebis här innan veckan är slut. Men nu är jag nervööööös!

Trodde jag ja, men blev hemskickad igen. Trots löfte att bli igångsatt idag och plan om att ej behöva gå över BF, blev jag hemskickad igen, BF+4. Plötsligt hade de inte plats till mig längre, efter att jag varit där i fyra timmar. Så trött på att det är olika besked hela tiden. Lönt med förlossningsplan från spec-mvc. Känner mig så lurad. Ger snart upp!
  • Miaairam
    Björckan skrev 2016-12-07 19:52:23 följande:
    Nä-ä vad trist!! När ska du tillbaka igen då? Kom igen nu bebisen, ut med dig!!
    Ska in imorgon igen och se om de möjligen har plats då. Sen verkar det plötsligt som att det är nästan omöjligt att sätta igång för att jag är snittad sedan tidigare och har relativt omogen tapp, vilket nu tydligen är riskabelt. Det har de inte nämnt tidigare när jag varit på spec och fått förlossningsplaneringen, trots att jag frågat om just risker med igångsättning efter snitt. Börjar så smått ge upp känns det som...
  • Miaairam
    Elisa77 skrev 2016-12-08 14:03:13 följande:
    Kämpigt! Håller tummarna att du har din bebis i famnen inom kort!!
    Kom in igen på torsdagen kl 9 och blev igångsatt, med vetskapen att det skulle komma att ta tid då jag i princip hade helt omogen tapp. Startades med ballong och fick väl ett hyfsat förlopp, ett tag trodde de att det skulle vara klart strax efter midnatt redan. Mådde dock fruktansvärt illa av värkarna och kräktes massor, vilket gjorde mig rätt omtöcknad. Illamåendet var värre än smärtan och gjorde det svårt att vara så aktiv i förlossningen som jag tänkt mig. Någon gång efter midnatt började det gå trögt, det gick inte framåt, och bebisen började må dåligt av värkarna. Värkstimulerande droppet stängdes, men han mådde inte bättre och nu gick det ännu långsammare, då värkarna iofs fortfarande var rejält elaka, men utan effekt. Tillslut bestämdes att vi skulle avsluta med kejsarsnitt och kl 8:37 på fredagen föddes vår son, 54 cm och 3965 g. Vi mår bra efter omständigheterna och vilar nu upp oss på BB ett par dagar.
  • Miaairam

Tack! Han har nog "långa gener" även om jag är en kortis. Pappan är 191 cm och morfar 196... Storebror var 53 cm när han föddes.

• Miaairam
    Elisa77 skrev 2016-12-11 20:16:52 följande:
    Tuff förlossning! Hoppas ni återfår energi snabbt och njuter i bebisbubblan. Grattis till sonen!!
    Ja, det är märkligt vad snabbt man glömmer det jobbiga. Även om snittet gör rejält ont och jag är lite omtöcknad av sömnbrist så är det underbart att bebisen äntligen är här. Perfekt att det snart är jul också, med all familjetid som det innebär. Hoppas alla som fortfarande väntar också får träffa sina underverk snart!
  • Miaairam
    Björckan skrev 2016-12-12 11:46:06 följande:
    Åh har du mycket ont? :/ Jag tyckte inte alls att det var så farligt med snittet. Stör mig mest på det estetiska och att det inte vill läka helt utan har små hål som kladdar sig...

Skönt att du känner att du kan glömma det jobbiga! Det kunde aldrig jag med sonens förlossning... Därför kändes verkligen mitt snitt nu som en revanch!! :)
    Jag har ganska ont, men inte värre än att jag fungerar hyfsat med värktabletter. Svårt komma i och ur sängen, dock. Men det blir bättre för varje dag! Hade betydligt ondare efter förra snittet. Blir lättare att hantera när man mår bra i övrigt, vilket jag inte gjorde då. Måste ta sprutor i en vecka mot proppar, vilket jag inte heller behövde sist. Så läskigt att göra det på sig själv!
Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?