Mariro skrev 2016-12-30 08:21:05 följande:
Hej alla! Nu var det ett tag sen det skrevs här. Vi fick vår lilla tjej den 12e och det har varit en väldigt stor psykologisk pärs för mig. Jag har varit överlycklig för att sen förvandlas till en blöt pöl på golvet. Har haft problem med urinvägsinf och två penicillinkurer, har fortfarande rätt stora blödningar med koagler som kommer ut, problem med amning och till råga på allt så har jag blivit dunderförkyld.
Så min fråga till er erfarna mammor - hur tusan ska jag bära mig åt nu när jag är förkyld, hur minimerar jag risken att smitta ner vår lilla bebis? Jag skulle troligtvis känna mig som världens hemskaste människa och gå under psykiskt om hon blev sjuk när hon är såhär liten.... snälla hjälp.
Åh tuff start för er! Hur mår du nu? Viktigt att veta och känna att det är helt OK att få vara en "blöt pöl på golvet" och be omgivningen om lite stöd och hjälp, vi är bra på att allt ska verka så bra och lyckligt hela tiden. Minns när min tvåa kom och jag bröt ihop efter några dagar och undrade vad sjutton jag gett mig in på. Ett minne blott nu!
Nu är det ju lite sent att svara på din fråga, men jag har hört att det är helt lugnt att fortsätta vara nära sin bebis om man är sjuk. Du ammar kanske lite om inte helt? Då ger amningen antikroppar mot det du är sjuk i.
Hoppas ni kommit på rätsida nu! Kram