Inlägg från: Anonym (12345) |Visa alla inlägg
  • Anonym (12345)

Angående a-traktor?

Gör det inte!
    Du kommer vara i vägen överallt i trafiken och alla kommer hata dig. Om 5 år kommer du hata dig själv för att du var så dum

• Anonym (12345)
    vodde123 skrev 2016-08-25 21:49:30 följande:
    Helt ärligt så struntar jag i om folk hatar oss eller inte, jag är intresserad av motorer och har alltid varit. Far min är pilot och det är från honom jag har fått intresset, han tycker att jag ska ha en.
    Jo så tänker många blöjraggare. Men ni inser inte att ni är som trafikens hemorrojder.

Gör som du vill, men kom ihåg denna tråden när du är vuxen.
  • Anonym (12345)
    bängolle skrev 2016-08-26 16:21:07 följande:

Nej man ska givetvis inte unna någon att förstöra för andra, det har det aldrig varit tal om. Jag är säker på att ts är en ytterst skötsam och laglydig ungdom som kommer sköta sig exemplariskt i trafiken.

Att köra epa eller a-traktor är ju dock att förstöra för andra
  • Anonym (12345)
    bängolle skrev 2016-08-26 17:09:33 följande:

Jaså, 12345. om man följer lagar och trafikregler och visar allmän hänsyn till övriga trafikanter förstör dom väl inte mer än nån annan vad jag kan se. Utveckla gärna.

Precis som alla som inte följer med flowet i trafiken så förstör just dessa genom att det går slöare än en moped, men tar upp plats som en bil.
    Detta skapar köer och irritation, men för vad? Så TS kan åka runt med sina folkölsdrickande, volvokeps-bärande polare och dunka eddie medusa?

Sen ser städer med hög andel a-traktorer skabbigare ut än andra också, vilket försämrar stadens anseende. Jag växte upp i en sådan stad och nu, 15 år senare, är man ju knappast stolt över att det inte blivit bättre med tiden när man åker igenom där.
  • Anonym (12345)
    bängolle skrev 2016-08-26 18:28:23 följande:

Aha, 12345, förstöra betyder alltså att dom är i vägen för dig. Då kanske man borde ta bort vanliga traktorer, lastbilar, husvagnar och pensionärer också så dom inte kommer ivägen för ditt flow. Eller så tar man bort lättstressade självupptagna rackare tills dom förstår att vägen inte är deras privata ägodel utan måste delas även med dom som inte har så bråttom.
    Vad beträffar ev skabbighet på epaförare och deras hemorter, en epatraktor är en ganska dyr leksak som kräver antingen föräldrar med god ekonomi eller en ungdom som är beredd att jobba och tjäna egna pengar. Ser inget skabbigt med nåt av det.
    Lite stolt tycker jag nog du borde känna dig. Jag är övertygad om att du gjort ett stort bidrag för att höja din hemorts anseende. När du flyttade därifrån.

Håller med om husvagnar. Lastbilar håller fart, vanliga traktorer håller sig borta så gott det går, pensionärer borde genomgå ett test var 5:e år eller nåt

Epa är inte dyrt. Det kräver bara en person som inte har nåt vettigare att lägga pengarna på.

Jag gjorde ett stort bidrag när jag flyttade precis som du skriver. I alla fall i blöjraggarnas ögon.

Är detta årets höjdpunkt för dig eller:

• Anonym (12345)
    bängolle skrev 2016-08-26 19:22:42 följande:

Nja jag vet inte. Jag har aldrig varit i vallåkra, fast jag faktiskt inte bor så hemskt långt därifrån. Jag tycker inte heller att ungdomar och sprit är nån bra kombination. Min erfarenhet är att intresse som epatraktorer är ett alternativ till fylleri och liknande. Jag förstår givetvis att det kan upplevas som irriterande att hamna bakom en epatraktor i 30km/h, men kan man inte stå ut med det får man väl flytta ut i skogen där det inte finns andra människor att reta sig på.

Det är ju ute i skogen dom bor. Och epa och fylleri går ju hand i hand
Svar på tråden Angående a-traktor?