• Anonym (Missunsam?)

    Min exman är så jävla lycklig! Det känns skumt.

    Det var jag om ville skilja mig, och nej, jag vill inte ha honom tillbaks. Så nu var det ur världen. Jag och min ex har en rätt bra relation, vi bor nära varandra och har delad vårdnad. Barnen går mellan oss hur de vill utan problem. Man kan säga att vi är vänner på sätt och vis jag och han, och har någon av oss problem med något ställer den andre upp osv.

    Min man har en ny. De är förlovade. Hon är yngre än oss, och väldigt söt. Jag gillar henne, våra barn gillar henne, hon är trevlig och liksom rätt typ för honom, de passar bra ihop. MEN:

    Han verkar/är så jävla lycklig. Så genuint lycklig på något sätt. Man riktigt ser det på honom hur lycklig han är. När han tittar på henne så kan jag se hur mycket han älskar henne.

    Han älskade mig med, men inte så. Vi hade det bra ihop, men inte så som dom har det. Nu är jag jävligt självisk, men jag kan inte låta bli att bli bitter. Han tittade aldrig på mig på samma sätt. Glad att se mig, han älskade mig, visst, men det där han utstrålar till henne fick jag aldrig uppleva. 

    Min exman var rätt melankolisk av sig, han höll alltid skenet uppe, men man såg att han bar på någonting, någon slags sorg eller något, det där han bar på verkar vara borta. Hon verkar ha fyllt det där hos honom.

    Det syns i foton de har på facebook, när jag jämför med gamla foton på oss så ser jag det. Han ler inte för kameran, han ler verkligen. Det finns ett foto där de har tagit en bild där de har ansiktena tätt ihop, hon tar bilden och det verkligen stämmer på ett sätt som inte vi stämde. Jag kan inte förklara det bättre än så. De stämmer helt enkelt.

    Detta får mig att bli bitter. Vad är det för fel på mig eller vår relation som inte skapade samma känsla hos honom? Var han olycklig i 15 år med mig? (Det skulle han ALDRIG erkänna om jag frågade) Varför är hon så mycket bättre än mig? Ja visst, hon är 27 och söt, snäll och glad - men även jag har ju vart det, och han tittade inte på mig då som han tittar på henne.

    När vi gifte oss var jag väldigt lycklig, min exman med, men det smärtar mig att han kommer vara lyckligare när han gifter sig med henne. Inte för att jag missunar varken honom eller henne det, tvärtom, de är värda all lycka, men det får mig att känna mig dålig. 

    Är det här onormalt? Jag vågar inte berätta för min nuvarande, för han kommer tro att jag är kär i min exman. (Vilket jag inte är).

  • Svar på tråden Min exman är så jävla lycklig! Det känns skumt.
  • Anonym (qq)
    Anonym (Missunsam?) skrev 2016-08-16 22:47:51 följande:
    Men varför är han mer lycklig och tillfreds nu? Vad är det för fel med mig som inte gjorde han lika lycklig? Jag tänkte en del på det redan då, han sa aldrig något om det när jag frågade men han såg ut på ett annat sätt då. Liksom en slags sorg bakom en fasad, något han nekade till men jag såg. Han var både glad, kåt och kär för jämnan, men samtidigt alltid något där som han inte delade med sig av. jag tänkte att det är en del av hans person- han är lite grubblande och melankolisk. Men just det där är borta, han är lycklig på riktigt med henne. Det känns faktiskt.
    jag menar att det inte är ditt fel, det är inget som du gjort. Det kan vara så att livet helt enkelt går i olika faser och han kanske ser lyckligare ut nu. Han kanske är det, han kanske inte är det. 

    Hur mycket träffar du honom? På dig låter du som om du är nära och verkligen kan se på honom, titta i ansiktet och bedöma detta. Kan du verkligen det? Att man ser lyckliga foton på fejan betyder inte så mycket, 

    Jag är själv i en ny relation sen några år tillbaka. Hade ett ganska långt äktenskap och vi hade det bra (tills skilsmässan då :) ) Jag ser mig själv som mycket mer harmonisk nu med min nya sambo, Vi är 40+, man har hunnit få lite perspektiv på sitt liv och kanske att man vet bättre vad man vill och inte vill, vad man behöver för att må bra? Jag tänker så om mig själv i alla fall. Mitt äktenskap var jättebra och jag och mitt ex älskade varann och hade mycket kul ihop. Att jag nu är i en ny mycket lycklig relation betyder inte att den gamla plötslig blev "sämre". Förstår du hur jag menar?  
  • Anonym (qq)

    faktum är att det låter snarast som att du inte är helt över honom, om jag ska vara ärlig. Är man helt över så tänker man inte sådär

  • Anonym (Eko)

    Kanske känner han sig mer älskad själv nu?

    Du skriver mycket om att han älskade dig med, men du skriver vad jag kan se vid snabb koll inget om hur du älskade honom.

    Att känna sig älskad tillbaka stärker ofta kärlek. Vissa är bättre på att visa sina känslor med, så att den andre verkligen får känna sig älskad.

  • ostpaj

    Läste tidigare idag "if you still speak about it, you still care about it" och fick mig att tänka på den här tråden....

  • Susiesuss

    Hej ibland dröjer det till senare i livet innan man hittar sitt livs största kärlek! jag har träffat en man som har vuxna barn o han säger han aldrig varit så lycklig i hela sitt liv inte ens i början av hans gamla förhållande, som han är med mig. Jag känner lika !

  • Anonym (Normalt!)

    Låter helt normalt!

    Av ren nyfikenhet; hur gamla är ni?

  • Anonym (Mimi)

    Hej, jag tänker lite så här när jag läser vad du beskrivit: om han bar på något bekymmer medan han var tillsammans med dig så kanske något har utlöst att han har bearbetat detta bekymmer senare i livet. Det kan ha varit en större händelse som utlöst det, till exempel en skilsmässa, eller en ålderskris, som tvingat honom att möta den där sorgen som du menar att han verkade bära på. Kanske har han och hans nya något gemensamt som handlar om den sorgen han bar på. Kanske behövde han dig just då precis som du var då när ni var gifta och nu har något fått honom att ta tag i sorgen han gick och bar på. Det kan till och med vara ert beslut att skilja er som ledde till att han tog tag i det, det faktum att han varit tillsammans med dig och allt som det ledde till, om du kan tänka att du ändå kan ha en del i att han idag är lycklig. Jag vet ju inte om det är just så som jag tänker mig men jag tror att du gott och väl kan se dig själv som en väg till hans lycka, även om han inte var helt och fullt lycklig då så var det ju inte pga dig, och vi vet ju inte vad som hänt som lett till att han är lycklig nu, han kanske har gått i terapi och kommit fram till ett sätt att förhålla sig till det som var en sorg förut, det behöver inte ens helt och fullt handla om att han har träffat just henne.
    Härligt att höra förresten att du unnar honom att vara lycklig och att ni verkar kunna umgås så bra med varandra.

  • Miss Skywalker
    Anonym (Missunsam?) skrev 2016-08-16 22:47:51 följande:
    Men varför är han mer lycklig och tillfreds nu? Vad är det för fel med mig som inte gjorde han lika lycklig? Jag tänkte en del på det redan då, han sa aldrig något om det när jag frågade men han såg ut på ett annat sätt då. Liksom en slags sorg bakom en fasad, något han nekade till men jag såg. Han var både glad, kåt och kär för jämnan, men samtidigt alltid något där som han inte delade med sig av. jag tänkte att det är en del av hans person- han är lite grubblande och melankolisk. Men just det där är borta, han är lycklig på riktigt med henne. Det känns faktiskt.
    Han kanske inte var lika lycklig då av samma anledning som gjorde att ni skiljde er?
  • Susiesusss

    Det behöver inte bara vara att man "bara" är nykär, vi har många ggr analyserat hur det kommer sig att vi känner så mkt mer för varandra än vad vi nånsin har gjort förut, vi kom fram till att vi helt enkelt har hittat våra livs största kärlekar, man minns ju hur det var i början o känslan man hade då. För min mans del var det inte alls någon lika stark kärlek då (men då visste han ju inte det o sen kan det ju då varit så att han kände som det var kanon) Och han har inte haft sånt bra liv med henne det senaste 10 åren. Men han förstod inte förrän han träffade mig hur bra livet skulle kunna vara o hur lite kärlek det egentligen funnits mellan dem.

Svar på tråden Min exman är så jävla lycklig! Det känns skumt.