• Flisanpisan

Vad är fel med katten!? Snabba svar tack!!!

Hej!

Jag är så förtvivlad och ledsen och jag hoppas någon kan svara på vad som är fel med min katt..?

Hon är tre år gammal har blivit dålig rätt fort. Började med att hon luktade illa (detta berodde på skabb) sen började hon gå i cirklar asså verkligen går runt i cirklar. Och varje gång man kommer in till henne så går hon runt i cirklar åt vänster. Kan även ramla omkull.

Hon ser inte mej när jag pratar med henne. Hon svarar bara..

Hon har tidigare ätit när jag satt henne vid skålen. Får alltså bära dit henne för hon inte hittar den längre...? Hon åt även idag.

Hon har inte fått i sej spc mycket vatten de senaste 2 dagarna har gett henne med spruta i munnen men bara typ 1/4 som går i henne.

Hon har magrat en del. Ögonen har blivit rinnig nu sen i går.. någon som vet vad som är fel? :'( veterinären sa att det kunde vara öroninflammation men seriöst sådana symptom på det.

Och ja jag har googlat som en idiot de senaste dagarna. O inga dumma kommentarer här tack ber bara om hjälp!:'(

• Svar på tråden Vad är fel med katten!? Snabba svar tack!!!
  • KaSaM

Ta din katt till veterinären istället för att leka googleveterinär! Ingen idé att försöka ställa diagnos utan bättre låta katten få hjälp och slippa plågas.

• Flisanpisan

Jag har ju varit hos veterinären dom säger att det är en öroninflammation men de symptomen hon har stämmer inte in på det och jag har läst på veterinär sidor o så så inte på chattforum.

Till grynk vet ej om hon blivit blind men vi anar det..

• Jasmin Karlsson

Hade hon öronskabb? Blev hon behandlad för det? Med spot on eller med medel i öronen? Det kan ha blivit en mellanöreinfektion, det påverkar balanssinnet och gör att de går i cirklar. Det måste oftast behandlas med antibiotika (i munnen). Pga att de tappar balansen så mycket får de svårt att få i sig mat. Du måste ta ny kontakt med veterinären eller kontakta en annan (om du inte känner att den första tar det på allvar). Katten måste få i sig mat och vatten. Lägg mat och vatten framför den och det är bra som du gjort att du gett vatten med spruta i munnen. Ring och åk in akut till veterinär eller djursjukhus imorgon. Antingen är det en mellanöreinfektion eller nåt annat men oavsett så måste du få hjälp av veterinär igen.

• Kuddebarn

Jag är ingen veterinär och inte särskilt bra på det här med djur heller, men jag vet att om ett djur inte äter eller dricker så är det något som är riktigt fel. Boka tid hos veterinären igen. Kanske hos en ny? Lös det bara, för din katt behöver proffshjälp innan detta slutar riktigt illa. Den måste få hjälp så FORT som möjligt, nån veterinär måste veta vad det är och kan förhoppningsvis hjälpa katten din.

• Olga89

Då får du väl gå till veterinären igen! Herregud, har aldrig förstått mig på folk som ska rådfråga kreti och pleti pga ren snålhet!

• Jemp

KUNDE vara öroninflammation? Är prover tagna? Medicin?
    En katt som inte äter eller dricker blir snabbt väldigt sjuk, organen tar skada.

Är hon vaccinerad?

Jag hade åkt till annan veterinär direkt. 

• Physalis

Tycker det verkar väldigt oseriöst att skicka hem er om katten mår så dåligt.

Åk till en annan veterinär!

Kan katten ha blivit påkörd?

Stackars liten

• Harvester

Det skulle kunna vara en öroninflammation (i mellanörat) men katten måste ju få behandling mot det då? Ofta måste man spola örat om det ska bli bra.

Om katten inte äter och dricker och magrat av måste den läggas in, åk till ett djursjukhus som har möjlighet till detta och åk idag!

//Veterinär

Svar på tråden Vad är fel med katten!? Snabba svar tack!!!