• Skorpion76

Turkiet ska inte få komma med i EU

Som ni vet har Turkiet ansökt om medlemskap i EU, men de har inte där att göra. De vill återinföra dödsstraffet och det har varit den främsta anledningen till att de inte får komma med. Sedan hittade jag det här! Alltså jag bli bara så förbannad! www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/turkiet-till%C3%A5ter-sex-med-barn-under-15-1.3696527

Hardly Pethead
  • Svar på tråden Turkiet ska inte få komma med i EU
  • Rataxes

När islam tar politisk makt är det två saker som snabbt förändras. Kvinnors frihet och rätten för män att ha sex med barn.

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Skorpion76
    Rataxes skrev 2016-08-14 13:31:22 följande:

När islam tar politisk makt är det två saker som snabbt förändras. Kvinnors frihet och rätten för män att ha sex med barn.

Ja precis och därför är inte Turkiet välkommet in i EU!
    Hardly Pethead
  • K Kalle

Tortyr
    Dödsstraff (de är på väg att införa det)
    Lagligt att ha sex med 12-åringar

Jag har aldrig turistat i Turkiet på grund av den hårda regimen och tänker definitivt inte göra det i framtiden heller!

Givetvis är det 12-åriga flickor som avses, men lagen gäller såklart även pojkar. Ansökningarna från föräldrar som vill gifta bort sina minderåriga flickor har ökat lavinartat och nu går man alltså dessa till mötes. Profeten Muhammed gifte sig med en 9-årig flicka, så enligt islam är det väl det som är den nedre gränsen.

Enligt lagen är det "bara" OK att ha sex med en tolvåring om hon ger sitt samtycke. Hur ska en 12-årig flicka kunna säga nej när alla runt omkring pressar henne att säga ja?

• Skorpion76
    K Kalle skrev 2016-08-16 08:34:36 följande:

Tortyr
    Dödsstraff (de är på väg att införa det)
    Lagligt att ha sex med 12-åringar

Jag har aldrig turistat i Turkiet på grund av den hårda regimen och tänker definitivt inte göra det i framtiden heller!

Givetvis är det 12-åriga flickor som avses, men lagen gäller såklart även pojkar. Ansökningarna från föräldrar som vill gifta bort sina minderåriga flickor har ökat lavinartat och nu går man alltså dessa till mötes. Profeten Muhammed gifte sig med en 9-årig flicka, så enligt islam är det väl det som är den nedre gränsen.

Enligt lagen är det "bara" OK att ha sex med en tolvåring om hon ger sitt samtycke. Hur ska en 12-årig flicka kunna säga nej när alla runt omkring pressar henne att säga ja?

Håller verkligen med om det sosta som du skrev!
    Hardly Pethead
Svar på tråden Turkiet ska inte få komma med i EU