Inlägg från: Anonym (Leah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Leah)

Mitt ursprung är otillräckligt

Sedan 2 månader bakåt fick höra att det aldrig kan bli vi eftersom att hans familj och släkt inte tillåter honom att ha en framtid med mig. Jag är född i norge och uppvuxen i sverige men mina föräldrar är ursprungligen från ett muslimskt land som inte är samma land som hans föräldrar är ifrån men dom är också muslimer.

Det finns många anledningar till att jag inte ska vara med honom men jag vill inte att just den anledningen är grundproblemet. Jag mår dåligt över att något jag inte kan eller har kunnat styra tar mig ifrån någon som mitt hjärta vill vara nära.

Jag har också känt en begränsning från honom i många år och jag tror det är för att han tvingar sig själv att inte bli seriös med mig eftersom att han lärt sig att det inte är tillåtet.

Jag vet att det blir problem om vi fortsätter så jag ska inte fortsätta men jag vill ändå höra era synpunkter helst ingenting om att jag borde lämna för det kommer jag och om jag inte gör det så blir jag lämnad men jag vill veta vad ni tänker om den här hederskulturen, om man kan kalla det det och hur man möter den

Jag är snart klar med min magisterexamen, har åstadkommit så mycket i mitt än inte så långa liv och ändå är jag otillräckligt för sådana här människor. Livet är orättvist

Svar på tråden Mitt ursprung är otillräckligt