• copycat

Bim september

aprilhimlen95 skrev 2016-09-20 07:16:07 följande:
    Kunde inte hålla mig när jag hade digitala hemma..... Är i chock
    Stort grattis!:)
  • copycat
    Emmaa90 skrev 2016-09-20 07:45:39 följande:
    Ge inte upp hoppet! Jag testade negativt på bim och positivt på bim +2!
    Vilken dag i cykeln hade du BIM? *greppar efter halmstrån* är själv på ÄL+12 och fick blankt gravtest idag men typ positivt ÄL-test (la in bilder på morgonen). Tänker att det är kört. Brukar nämligen ha 11 dagar lutealfas (13 dagar förra månaden av nån anledning) så jag tycker det borde synas NÅT ÄL+12. Men blev så deppig imorse att jag gick in i mensappen och klickade i att den startar idag även fast den inte kommit än, haha, snacka dramaqueen. Men känner bara att det är bättre att ställa in mig på att det inte blev nåt....
  • copycat
    MaTik skrev 2016-09-20 08:27:07 följande:
    Tjuvläser lite här fortfarande, plussade ju denna månad. Jag har lika lång lutealfas som du och testade första gången på ÄL+11. Testet var tokblankt. Tog nästa test på ÄL+13 och då anade jag en svag linje. La upp bilden här i tråden för att jag var så osäker på om jag såg i syne. Först ÄL +14 började det bli ett tydligt streck, om än svagt. 

Det jag försöker säga är att du inte ska tappa hoppet bara för att det är negativt på ÄL+12. Jag hade troligen inte heller sett något om jag testat då. Håller tummarna!
    Åh tack för pepp!<3 är så lätt att bli nedslagen när det känns som att "alla" plussar svagt ÄL+9-10 typ. Nu har jag bara två stickor kvar (sen ett digitalt veckoindikator som jag ska använda den dagen en sticka visar plus) så nu tänker jag fasen inte testa på ett par dagar och istället invänta mensen. Kanske att jag testar typ fredag igen om jag skulle ha sån tur att mensen håller sig borta, måste hushålla med testen :P
  • copycat
    Lillatjejen1992 skrev 2016-09-20 10:19:29 följande:
    Jag får exakt samma och är på bim+5 idag :((

Ingen mens & inget plus på rätt test .. Kul att mensen börjat bråka när man finally kommit igång med bebismakeriet :(
    Blä. Verkligen frustrerande och segt. Sitter och väntar på att mensen ska komma...är ju inte ÖVER BIM ännu, förstår att det måste jäkligt enerverande att den dröjer när man ändå inte får plus på gravtest. Uäää :(
  • copycat

Ja jag tycker mig se nåt! Hoppas det blir starkare:)

anyhere skrev 2016-09-20 10:37:42 följande:

Ni verkar ha så bra koll. Slängde upp ett test i den andra tråden och här kommer samma från en annan vinkel. Ser ni något?

• copycat
    josefinenyberg skrev 2016-09-20 16:51:26 följande:
    Åh tack för pepp Emma! Återstår att se då. Ingen mens ännu men molvärk from hell o öm i svanken. Ställer in mig på att den dyker upp ikväll!

Vad använde du för test?
    copycat skrev 2016-09-20 08:03:42 följande:

Vilken dag i cykeln hade du BIM? *greppar efter halmstrån* är själv på ÄL+12 och fick blankt gravtest idag men typ positivt ÄL-test (la in bilder på morgonen). Tänker att det är kört. Brukar nämligen ha 11 dagar lutealfas (13 dagar förra månaden av nån anledning) så jag tycker det borde synas NÅT ÄL+12. Men blev så deppig imorse att jag gick in i mensappen och klickade i att den startar idag även fast den inte kommit än, haha, snacka dramaqueen. Men känner bara att det är bättre att ställa in mig på att det inte blev nåt....

Brukar också ha runt 11 dagars luteal, jag vet dock inte exakt när äl skedde denna månaden för jag fick positivt tors den 8e o på fredagen var strecket väldigt starkt fortfarande, skulle nästan kalla det positivt också. Så oom nu äl var på lördagen den 10e så har jag inte bim förrän imorn, eller? Gaah blir inte klok på sånt här xD
    Nä precis, då är BIM imorgon:) ingen mens här heller idag, men är HUNDRA på att den kommer. Dock ingen mensvärk som jag hade igårkväll. Jag hade positivt 7,8 och 9. Aldrig haft positivt tre dagar så jag vet ju inte riktigt när ÄL var. Hade dock mest smärta 7 och 8. Vi låg 7 och 9. Nåja...siktar in mig på nya tag nästa månad men fortsätter läsa här:) hoppas så att du plussar! Ska du testa imorgon igen?
  • copycat
    Tesse88 skrev 2016-09-20 21:32:33 följande:

Fy vad jag blir trött på mig själv ! Kunde inte hålla mig ifrån ÄLtest i kväll och fick två jättestarka streck.. kanske att det en är liiite svagare! Ska man få tillbaka hoppet eller det spelar ingen roll? Bim -4 idag ... någon som har varit med om samma?

Gjorde också ett ÄL-test imorse som jag la upp bild på. Typ lika starka, ena lite mindre starkt kanske. Men hört att det kan visa så inför mens också och eftersom jag ändå är på ÄL+12 och fick neg gravtest antar jag att det är mensen som kommer snart. Blä:(
  • copycat

Stort grattis!:)

anyhere skrev 2016-09-21 07:07:09 följande:

Tack till er som kika på mitt test igår. Imorse kunde jag inte hålla mig från digitalt. Jag är i chock!

• copycat

Wow, så roligt! Då var din magkänsla rätt!:D. Går det att fånga på bild?:)

t123 skrev 2016-09-21 08:18:32 följande:

God morgon! Jag tror jag vågar mig på att säga att jag också har plussat nu!! Det är så svagt men så är det ju bara äl+9 än. Wihoo, vad kul! :D

• copycat

Tror ni jag kunde hålla mig fast jag sa att nä nu ska jag inte testa mer, mensen kommer ju? Nä. Hade ju bara 2 grav-test kvar men desto mer ÄL-tester så jag slängde i ett ÄL-test som än en gång blir rätt starkt och tänkte ÄH, kör ett grav också! Haha. Hopplöööööööös. Är på allt från ÄL+11 till ÄL+14 eftersom jag hade positivt ÄL-test i tre dagar. Men visst är det kört nu? Säg det bara till mig:/

• copycat
    t123 skrev 2016-09-21 10:31:46 följande:
    Tycker äl-testet är så pass starkt att det verkar hoppfullt i mina ögon men svårt att säga ändå förstås! Håll hoppet kvar lite till, troligen hade du ju äl lite senare, alltså sista dagen det var starkt eller till och med dagen efter det, för när äl väl har varit så brukar testen ofta bli svaga rätt fort :)
    Fint att du peppar, tack<3. Ingen mens ännu men har ändå svårt att tro att det är nåt med blanka gravtest och noll känningar. *går in i självförsvarsmode för att inte bli besviken*. Vet inte när jag bör testa igen om inte mensen kommer? Som sagt, är tidigast på ÄL+11 och senast typ ÄL+14...
  • copycat
    Lillatjejen1992 skrev 2016-09-21 10:09:21 följande:

Bim+6 och idag är både äl & gravtest negativa .. Tempen som brukar ligga på 36,3 ligger på stadiga 37,0 , mensvärken hänger kvar och likaså jättetuttarna.

Samma problem förra månaden och inget hittades på vul .. Har tid igen om 2v . Shit va ledsen man blir !

Men fy vad märkligt! Och irriterande med ovissheten :( stor kram<3
  • copycat
    t123 skrev 2016-09-21 12:46:35 följande:
    Förstår dig och på ett vis är det väl klokt att ha låga förväntningar i det läget, när det är lite oklart! Men det är inte alls alla som plussar flera dagar innan BIM! Vad har du använt för test? Utgå från att du är på äl+11 tycker jag, så borde det bli ett plus om du är gravid, när du testar på BIM utifrån det :)
    Ja alltså grejen är ju att min lutealfas endast är 11 dagar, så BIM är väl idag för mig om jag utgår från att jag är på ÄL+11. (Ska tillägga att jag förra månaden fick mens på ÄL+13 helt plötsligt, oklart varför). Och eftersom min lutealfas är så kort och man i regel bör se graviditet ca två veckor efter befruktning, på ÄL+14, måste jag snarare utgå från vilken dag efter ÄL jag är på istället för när min BIM är. Är från ingenstans helt stekhet idag, känner mig inte sjuk på nåt sätt men väldigt varm, typ bultar i ansiktet. Väntan continues...
  • copycat
    Lillatjejen1992 skrev 2016-09-21 12:52:53 följande:
    Ja ovissheten är nog det värsta :(( Framförallt när man bara vill att mensen ska komma så man kan göra ett nytt försök.

Ska kräva blodprov nästa gång för det känns ju som att det är nått med hormoner som spökar.

Grattis till alla plussare !

Jag lämnar tråden nu för någon graviditet är det garanterat inte här.
    Ja precis, är man inte gravid vill man ju bara ha mens så att man kan invänta nästa ÄL och fortsätta försöka.

Kram och lycka till! <3
  • copycat

Mjahapp, så kommer man hem från jobbet och tänker att man bara ska kasta ett getöga på morgonens test, fast man vet att det gått 10h, fast den rationella versionen av sig själv vet att det inte spelar nån roll. Så ser man det där lilla satans strecket och plötsligt sitter man där i redigeringsappen igen. När bör man söka vård för idioti? Suck...

• copycat

När jag blev gravid med min dotter hade jag inte en aning om att jag var gravid. Nada skillnad. Testade bara för att mensen alltid varit som en klocka, blev helt chockad över plusset. Sen fortsatte det så hela graviditeten. Mådde aldrig illa, osv. Tig typ 18 gravtest innan RUL för jag kunde inte tro på det:) (förutom att kulan såklart kom smygandes).

stellanocte skrev 2016-09-21 17:43:53 följande:

Tror inte att det tog sig för oss denna månad heller, trots att vi prickade ÄL precis som förra månaden. Det baserar jag enbart på att ingenting känns annorlunda alls. Jag tänker att när jag väl blir gravid måste något kännas annorlunda i kroppen. Vad som helst, men något. 

Jag brukar ha så några dagar innan mens men jag har också hört flera som varit gravida som har haft så. Håller tummarna för dig. 

• copycat

Är samma test som jag satt i ett kollage, bara två olika redigeringar:) typ 30 min senare var det dags att sätta i en tampong:( så nu hoppar vi över till oktober och hoppas på ett syskon på 7e försöket istället...ska PÅ RIKTIGT inte testa förens ÄL+16, det är jävlart säkert. Typ..

Tack för all fin pepp!<3

t123 skrev 2016-09-21 18:05:01 följande:

Men åh! Visst kan ju färgrester synas efter den tiden men jag har själv aldrig varit med om det och hur som helst känns det osannolikt att det skulle hända med två test sådär? Jag tycker det verkar hoppfullt! Ta ett nytt imorgon :))

• copycat
    Cecilah skrev 2016-09-21 ja jag hade positivt ÄL-test 7e, 8e och 9e.

Men mina var nog aldrig plus utan bara spök/torkstreck. Mensen kom precis:( får ta nya tag i oktober! Dina har ju blivit starkare så du har nog större chans för att plussa starkt om nån dag:) håller tummarna!

18:35:45 följande:

Jag är på bim-2 och såg en svag antydan till streck igår och sen ett till idag som syndes lite bättre än gårdagens. Det är jättejobbigt att vänta på starkare streck för att veta om det är något eller inte..

Tycker ändå ditt borde vara positivt. Jag märkte att jag hae starkare på eftermiddagen för idag på morgonen var det nästan obefintligt medan det syndes nu för några timmar sen. Kanske hsr med det att göra för dig med då du testat svagg plus för några dagar sedan?

Eller hur hade du också äl 8-9 september?

• copycat
    Cecilah skrev 2016-09-21 18:54:19 följande:

[quote=76990239][quote-nick]copycat skrev 2016-09-21 18:40:24 följande:[/quote-nick]

Men hur kunde det vara spökstreck när du testade svagt alldeles nyss? :o vart var testen ifrån?[/quote]Nejnejnej:) som jag skrev, kom hem och tittade på morgonens test, alltså 10h gamla, och såg de där strecken och kunde såklart inte låta bli att börja spekulera..men så kom ju mensen 30 min senare :(
Svar på tråden Bim september