• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • pimpim78
    Glädje skrev 2016-09-17 10:59:56 följande:

Bim-3 idag och mkt hormoner i svajning, irritabel, finnar, flåtigt hår, svag mensvärk fortfarande sen äl+3..

Inga ömma bröst å inga andra symtom så räknar starkt med att mensen kommer på tisdag, så sugen på att köpa ett test men så onödigt å slösa pengar om mensen kommer snart..

Fler med bim på tisdag? :)

Jag har bim på tisdag !! Samma dag som vi har återbesök på Sophiahemmet för planering av nästa cykels insemination !! Tänk att få visa upp ett plus där ???????????? stort lycka till !!!!
  • Glädje
    pimpim78 skrev 2016-09-17 11:06:28 följande:

Jag har bim på tisdag !! Samma dag som vi har återbesök på Sophiahemmet för planering av nästa cykels insemination !! Tänk att få visa upp ett plus där ???????????? stort lycka till !!!!

Åh va spännande!! Hoppas verkligen du får stort plus där!! :)
  • mamma4ever

äl + 7 eller 8 i går började jag gråta utan anledning vilket sambon kommenterade då jag inte är en person som sätter mig och gråter rakt upp och ner, humör svängningar delux med. får se vad dagen bjuder på 

• vi259

[quote=76977918][quote-nick]copycat skrev 2016-09-17 10:55:55 följande:[/quote-nick][/quote]

Ungefär sådär såg mitt ut igår. Såg det med ögat men fick ej med det på bild. Idag var det toknegativt igen:(

• copycat
    vi259 skrev 2016-09-17 12:35:02 följande:

[quote=76977918][quote-nick]copycat skrev 2016-09-17 10:55:55 följande:[/quote-nick]

Ungefär sådär såg mitt ut igår. Såg det med ögat men fick ej med det på bild. Idag var det toknegativt igen:([/quote]Äsch då:/ men tack för svar!
  • lingonrisig
    Glädje skrev 2016-09-17 10:59:56 följande:

Bim-3 idag och mkt hormoner i svajning, irritabel, finnar, flåtigt hår, svag mensvärk fortfarande sen äl+3..

Inga ömma bröst å inga andra symtom så räknar starkt med att mensen kommer på tisdag, så sugen på att köpa ett test men så onödigt å slösa pengar om mensen kommer snart..

Fler med bim på tisdag? :)

Jag har också bim på tisdag! Jag har de senaste dagarna haft väldigt ömma bröst, men det har jag alltid innan mens. Dock inte så här tidigt och de har svullnat ovanligt mycket, speciellt ena har blivit värsta jumbotutten (för att vara mig haha) och man kan plötsligt se ett väldigt tydligt nät av blodådror på bröstkorgen. Detta får mig att undra. Så himla spännande, men ska vänta med att testa tills på tisdag eller kanske måndag. När ska du testa?
  • metaphor

ÄL+ 8 idag. BIM den 23/9.

Har inatt jobbat, har varit tvungen att äta halstabletter hela tiden annars mår jag illa... är typ "rapig" fast inte vanligt liksom, utan det kommer små rapar lite då å då, konstigt. Illamåendet stegras dag för dag och det spänner, drar i magen och gör ibland rentav ont. Fick sådan skarp mensvärk inatt som jag får timmen innan mensen kommer, mensen kom självklart inte...

Kissat tre ggr inatt trots perfekt blodsocker.

Tidigare symptom är;

- Drog till långt bak i magen/ryggen i måndags, konstig typ "krampliknande" känsla, gick över fort. 
    - Kissar oftare
    - Mår illa
    - Spänner och drar i magen, mensvärksliknande ibland.
    - haft TVÅ migränanfall denna veckan, brukar aldrig ha migrän..

jag är 99% säker på att jag är gravid... någon som haft liknande symptom som nu vet att det finns en bebis där inne?
    Undrar hur länge jag kan hålla mig från att testa? haha

• Ellan1

Alla som plussat, har ni haft spända och ömma bröst? :)
    Har inte det men vill ändå inte ge upp hoppet :)

• metaphor
    metaphor skrev 2016-09-17 14:26:39 följande:

ÄL+ 8 idag. BIM den 23/9.

Har inatt jobbat, har varit tvungen att äta halstabletter hela tiden annars mår jag illa... är typ "rapig" fast inte vanligt liksom, utan det kommer små rapar lite då å då, konstigt. Illamåendet stegras dag för dag och det spänner, drar i magen och gör ibland rentav ont. Fick sådan skarp mensvärk inatt som jag får timmen innan mensen kommer, mensen kom självklart inte...

Kissat tre ggr inatt trots perfekt blodsocker.

Tidigare symptom är;

- Drog till långt bak i magen/ryggen i måndags, konstig typ "krampliknande" känsla, gick över fort. 
    - Kissar oftare
    - Mår illa
    - Spänner och drar i magen, mensvärksliknande ibland.
    - haft TVÅ migränanfall denna veckan, brukar aldrig ha migrän..

jag är 99% säker på att jag är gravid... någon som haft liknande symptom som nu vet att det finns en bebis där inne?
    Undrar hur länge jag kan hålla mig från att testa? haha

och tuttarna gör ont, inte ont som mensont, utan jag vet inte. svullna, gör ibland ont i ena, ibland i andra, ibland båda.
    - är svullen, magen är som en boll :P
  • t123
    Jasmin3 skrev 2016-09-17 09:54:15 följande:

Hörni, förvirrad är bara förnamnet.. Som jag skrev häromdagen kändes det verkligen som att jag hade ägglossning, det var i torsdags kväll. Pga det tänkte jag att nej gravid är jag ju inte så strunt i det just nu.. Men, inatt drömde jag att jag var gravid osv och det kändes så verkligt att jag blev tvungen att testa ????

Och igen anar jag ett svaaagt streck, syns nog inte på bild (?). Och för skojs skull tog jag ett äl-test också... Fullt utslag inom några sekunder! Jag som aldrig ens haft fullt utslag när jag VET att jag haft äl ???? Vad händer??

Låter absolut hoppfullt i mina öron! Visst, äl-test kan stegra innan mens med men oftast inte så starkt är min erfarenhet! Och fick du svagt på gravtest låter det ju jättebra, testa igen imorgon :)
Svar på tråden Bim september