• ohhello

Bim september

Hej!

La upp ungefär samma fråga i Spökstreck-tråden, men fick inget svar på om det var torkstreck/färgrester etc. Hade lämnat mitt test i en burk på en hylla i badrummet och duschade på kvällen, dagen efter tittade jag på testet och det var LILA & synligt! Efteråt har jag bara fått svaga streck som man enbart ser om man redigerar bilden. Blir knäpp?!

copycat skrev 2016-09-18 21:20:39 följande:

Alltså hörrni, hur funkar det nu med fukt/vatten och gravtest? Har för att det finns nåt test för att avgöra torkstreck och äkta, att man ska blöta dom och beroende på om det försvinner eller stannar kvar så betyder det nåt?

ÄL+9-10 idag och har tidigare idag lagt upp bilder på vad jag tycker är svaga streck. Nu på kvällen - 12h senare går jag och duschar. Efter duschen är badrummet såklart fuktigt och det är ånga på speglar osv. Får för mig att titta på testen igen (ett från igår, ett från idag) och plötsligt ser jag verkligen strecken TYDLIGT. Inget att fundera på. Förstår att dom måste reagera på fukten men vad fan BETYDER det? Tycker dock det är svårt att avgöra färg, är ju inte klockrent rosalila. Lägger upp två bilder, en icke redigerad och en redigerad (ett test från igår, ett idag).

• ohhello
    copycat skrev 2016-09-19 12:51:27 följande:

Ja man blir knäpp:/ du såg ju hur tydliga mina blev när jag duschat varmt. Men imorse var samma test svaaaaaga igen och tog ett nytt på morgonen där jag KANSKE anar nåt men är ju verkligen inte tydligare. Så jag tror inte det var nåt utan torkstreck som fick liv i fuktigheten:/ men ditt kanske är nåt! Mina blev ju synliga men svårt att urskilja om det var nån färg, dina blev ju lila:)

Ja, såhär blev mitt ena som varit i badrummet i en porslinsburk med lock över ett dygn med en dusch (inte för varm, men det blir ju ändå fuktigt i badrummet oavsett). Det är synligare & hela vägen upp IRL, ser halvt ut på bilden, men tror det måste vara färgrester? Någon som vet? :D
  • ohhello
    copycat skrev 2016-09-19 16:25:41 följande:

Oj jadu ingen aning! Men det syns ju verkligen!:) hur var det inom tiden? Och har du testat mer efter det?

Jag tyckte det var negativt. :(
    Dagen efter tog jag ett test med morgonurin och ser bara ett väldigt svagt streck med ögat och svagt på bild om jag redigerar ljuset (bifogar). Det var iofs mitt sista test för sen tog de slut, så vet inte om det kan ha ökat nu. Vet ej heller när BIM är då den är oregelbunden och min temp är lite lurig den här månaden. :/
  • ohhello

Om vi ska tro på min temp-app (FF) ÄL+6. Så det skulle liksom vara omöjligt att ens plussa, och med tanke på att det första testet med "färgrester" är taget då ÄL borde varit. Men min temp är låg för att vara efter ÄL. Hade en helt normal mens och är nu på CD21. BIM kan vara närsomhelst den måndag nästa vecka till veckan därpå. Tror min kropp är lite ur gängorna den här månaden - testade egentligen bara på skoj då jag spydde på morgonen och sen mådde hur bra som helst igen och ingen i familjen hade symptom på magsjuka/matförgiftning. :)

Ska ta nytt test nästa vecka tänkte jag. :)

copycat skrev 2016-09-19 16:26:55 följande:

Okej men vilken dag efter ÄL är du på? Har du beställt mer test?:) ja på denna ser jag också ett svagt svagt streck..

• ohhello

Det står på bruksanvisningen till stickorna att man inte ska kolla förrän det torkat/10min för att som du säger Jasmin3 kan se ett "falskt" streck som sedan försvinner. Iallafall på billigatesters. :)

Jasmin3 skrev 2016-09-20 15:07:26 följande:

Stort grattis till alla nya plus!! :D Så roligt!

Själv var jag med om nåt sjuukt konstigt idag. Här är ingen mens i sikte så jag har fortsatt att testa typ varannan dag med testlagrets billiga stickor. Idag satt jag å verkligen stirrade på testet efter att jag lagt det på sängbordet och fick se ett ljusrosa streck uppträda i rätt snabb fart. Jag hann tänka "jaaaaaa!!" men efter bara nån sekund FLYTTADE sig strecket, jag såg det liksom "vandra" hela vägen upp till kontrollstrecket där det smälte in. När det sen torkade syns ett svaaagt men ändå synligt streck, dock mkt längre ner på testet än det ska (tror jag). För det kan väl bars uppträda på ett visst ställe? Tar detta test som ytterst opålitligt förstås men var bara tvungen att dela med mig ;P sjukt knas..

• ohhello

Plockade med dotterns babykläder idag pga en kompis ska få barn snart och undrade om det fanns något jag kunde tänkas låna ut/ge bort. Blev att längta SÅ mycket efter en liten igen, fy fasiken vad mysigt det skulle vara.

Har haft en ordentligt illamående senaste veckan men tror inte på att det tagit sig, har haft så lite mys runt ÄL (pga grinigt barn, trötthet, tidiga jobbpass etc) så det skulle i princip vara ett mindre mirakel! :)

Har iallafall beställt mer test nu och BIM borde vara någon gång nästa vecka.

• ohhello

Mensen kom nu på morgonen. Fyra dagar före jag beräknade den, kortaste cykeln hittills sen förra graviditeten. Verkar bara som att jag har 11-12 dagars lutealfas?! Hur förlänger jag den eller är det kanske pga att jag fortfarande ammar dottern rätt mycket? :/

• ohhello

Eftersom jag tempade sporadiskt första månaden före jag blev gravid med dottern och inte vet när ÄL var så har jag inte så stor koll på hurdan lutealfasen var före graviditeten, jag tempade och har lite koll på när ÄL var när jag blev gravid men grav.testade först på cd32 (trodde bara mensen var sen). Så nu är man ju fundersam på den där lutealfasen.

stellanocte skrev 2016-09-25 09:49:24 följande:

Undrar samma sak.

Förra cykeln hade jag 12 dagar mellan positivt ÄL-test och mens. Borde i så fall ha en lutealfas på cirka 10-11 dagar. Det sägs ju att varje enskild kvinna alltid har samma antal dagar i lutealfasen men jag känner mig lite skeptisk till det.

Just nu har jag mensvärk så mensen kommer nog på tisdag eller onsdag. I så fall har 8-9 dagar mellan ÄL och mens och troligtvis helt omöjligt för en graviditet att hinna uppstå. Jag beklagar verkligen.

• ohhello

Har du testat med digitalt? Ser ett väldigt svagt streck, så då borde ju ett digitalt ge svar.

Cecilah skrev 2016-09-26 19:45:17 följande:

Någon som kan låna sina ögon till mig? Jag får jättesvaga test och jag tror det är spökstreck för jag har fått antydan för streck även på BIM-2 och idag BIM+3 har mensen inte kommit och strecken är nästan lika obefintliga.

Vad tror ni?

Svar på tråden Bim september