Anonym (Spottings) skrev 2016-09-03 18:05:42 följande:
Hej jag hoppar in här! Har BIM den 7:e men haft spottings med klarrött/rosa blod sedan igår, dvs ÄL+9. Jag behöver inte använda mensskydd men det kommer liiite svagt på pappret efter att jag varit på toa. Jag hade nog inte märkt det i vanliga fall men nu på grund av att vi försöker bli gravida blir man ju lite extra uppmärksam och rotar runt lite extra kring livmodertappen...
Det är i alla fall inte mens för jag har ingen mensvärk och det är inte alls lika mycket och "slemmigt" som mensen...
Ska jag tolka det som att det är kört denna månad?
Har haft spottings en hel del på sistone, har tid hos gyn på tisdag för att få det fixat, någon som har erfarenhet av samma sak och vet vad man ska ställa för frågor? Vet att läkare har en förmåga att vifta bort allt som normalt, men tycker inte det är normalt att gå runt och småblöda flera dagar före och efter mens...
Har också spottings, haft det i 4 dagar, har bil imorgon, ska testa då om inte mensen kommit igång. Tror inte att jag är gravid utan att kroppen spelar mig ett spratt, testar för att få svart på vitt!
Sist när jag faktiskt va gravid hade jag spottings, men då hade jag mer symtom!