Inlägg från: Karin Marie |Visa alla inlägg
  • Karin Marie

Bim september

Åh vad spännande det är att läsa om er alla!

Jag är ny här, inne på mitt första försök att bli gravid! Mens beräknad kommer imorgon, men hoppas verkligen att den inte gör det!! Men någonstans inom mig förstår jag att den kommer att komma.. Jag hade hormonspiral innan, det tog 7 veckor innan mensen kom! Är helt säker på att jag har haft ägglossning, men gjorde test varje dag men visade ingenting.. suck.. men jag håller tummarna, och håller tummarna för er andra!!

• Karin Marie
    Hellsing skrev 2016-09-01 15:53:33 följande:

Slappna av med testerna! Min första ägglossning tog 2 månader innan den gav utslag på sticka ;)

Men håller alla tummar och tår att det går snabbt :D

Hahah Jaa man måste nästan göra det ;) men det är skönt att veta, och komma in i en "rutin" på något vis! Åh tusen tusen tack!! :D
  • Karin Marie
    Havregry skrev 2016-09-01 21:06:43 följande:

Hängde en hel del i augustitråden, kände mig verkligen gravid då men var det inte. Blev lite ledsen när så inte var fallet, så bestämde mig för att försöka att inte tänka så mycket på det den här gången, därför har jag inte varit med här från början.

Hade ett test kvar från förra månaden, och med den dåliga självdisciplinen jag har kunde jag inte hålla mig längre än till imorse, på bim -2 eller -4 (lite osäker)...

...och det blev ett svagt plus! Kollade igen precis med digitalt test och jorå, det står att jag är gravid :) Första gången jag är gravid, 3 eller 4 försök tog det beroende på hur man räknar.

Ååh stort grattis till dig!!! :D
  • Karin Marie

BIM igår.. väntar fortfarande på att den ska komma.. Dag två.. ingenting! Hade "mensvärk" både torsdag och igår, idag stramar det och sticker ibland. Annars har jag sån hemsk mensvärk att jag är sängliggande, spyr och har såna hemska smärtor! Den brukar alltid vara i tid, så man blir lite hoppfull ! samtidigt som jag verkligen förstår att den förmodligen bara är sen.

• Karin Marie
    Anonym (Spottings) skrev 2016-09-03 19:39:14 följande:

Har googlat runt en hel del nu och det som verkar funka för många är munkpeppar, tydligen ska det stabilisera menscykeln och hormonnivåer. Ska kila iväg till apoteket imorgon och se om man kan få tag på det.... Nu är det bara att invänta riktiga mensen och sen på't igen.... 

Antar att det är fler här som känner som jag, att livet liksom bara delas upp i att vänta på ÄL, sen stressa som tusan för att hinna få till det vid exakt rätt tidpunkt, sedan vänta, vänta, vänta på BIM och sedan besvikelsen och sen börjar det om igen... Känns som att jag inte har ork till något annat mer än detta, har tappat all lust att träffa vänner, hitta på aktiviteter, mm. Vi har försökt aktivt sedan maj så det är ju inte alls särskilt länge men jag är så enormt trött på det, all heder åt er som orkar kämpa i flera år... 

Usch, behövde bara klaga av mig lite... Nu tar vi nya tag. Jag håller tummarna för alla er som inte plussat ännu, hoppas på att få se många plus i den här tråden :)

Åh jag förstår vad du menar! Blir som att hela livet kretsar kring det! Jag försöker hålla mig aktiv för att inte stressa upp mig för mycket, viktigt att slappna av! Men.. det är sååå svårt.. som nu.. när ja hade BIM igår, men än har den inte dykt upp och det gör mig så stressad och less.. vill verkligen att den inte ska komma och att jag ska våga ta ett test och plussa.. men så rädd att ta ett test och det är negativt! Då får den hellre komma!

Vi har inte heller försökt länge, tog ut min spiral i juni och fick mens först i augusti! Men vi håller tummar, skickar över styrka!! Ibland är det skönt att "klaga" och bara spy ur sig allt! Stor kram till dig
  • Karin Marie

BIM+2 fortfarande ingenting.. gjorde ett test nyss.. negativt! Vilket jag också förstod men hade väl ett litet hopp när den annars brukar komma "i tid"

• Karin Marie
    L 91 skrev 2016-09-04 21:37:50 följande:

Översta ägglossningstestet och understa graviditetstest. Från ikväll.

Stort stort grattis!!!! :D
  • Karin Marie

Stort varmt grattis till er alla som har plussat!! Vilken lycka ! :D väntar fortfarande.. BIM+3.. har fortfarande lite smått molande i tjejmagen, drar lite och spänner.. men ingenting! Man är såå otålig!!

• Karin Marie
    Dockan123 skrev 2016-09-05 18:54:06 följande:

Förstår du är otålig, hoppas du får se ett stort fint plus snart, när ska du testa igen?

Tack så mycket!! Det hoppas verkligen jag med! Man blir så trött av att bara gå och vänta.. jag tror jag testar till helgen igen, om den inte har kommit innan dess!
  • Karin Marie
    Cfmilla skrev 2016-09-05 19:18:26 följande:

Samma här, så supersvagt att det knappt gick att se. Bim idag... Liiiiite Ljustrosa och massa värk... Får vänta tills fredag iaf suck

Åh kram på dig! Det är denna väntan som är jobbigast! Men håller mina tummar att du får ett plus!!!
Svar på tråden Bim september