Inlägg från: Lottalottas2 |Visa alla inlägg
  • Lottalottas2

Kremering eller inte? Katten lämnar oss :-(

Jag kremerade min gamla hund när han gick bort. Han var elva år och blev akut sjuk så beslutet fick tas, från att han föll ihop tills han avled, på ca en timme.

Fick urnan efter en vecka ungefär och tänkte mycket under den tiden på var jag skulle gräva ner den. När jag väl stod där med urnan i famnen kände jag att jag inte kunde gräva ner den... jag hade först tänkt låta honom få vila i skogen där vi ofta var men så kom tanken på att skogen kanske en dag ska avverkas och vad det skulle innebära.

Jag har gjort en minnesplats för min älskade hund. Han vilar i ett söderfönster, i solen som han älskade så mycket. Jag har köpt en massa hjärtan som ligger runt och på locket. Jag klappar "honom" då och då och när saknaden är för svår håller jag honom i famnen en stund.
    Det låter kanske lite konstigt, tyckte det själv innan detta hände då en vän till mig gjort likadant.

• Lottalottas2
    Anonym (Matte) skrev 2016-07-31 13:00:35 följande:

Känner mig väldigt kluven. Att lämna henne hos veterinären för kremering känns hemskt. Som jag sviker henne och lämnar bort henne. Men att ta hem henne och gräva ned henne känns ju också hemskt. Usch.

Min förra hund grävde vi ner på min mors tomt. Nu är huset sålt och jag kan inte besöka honom mer. Det gör rejält ont när jag tänker på det.

Det kändes fruktansvärt att lämna honom där, han ar ännu varm och kändes levande. Jag pussade hans nos innan jag lämnade honom. Jag höll honom i tassen när han somnade in.

Usch, nu blir jag ledsen här...
  • Lottalottas2
    Anonym (Matte) skrev 2016-07-31 13:16:59 följande:

Jag har tvingats vara med när vår vovve somna in och en liten katt. Men då bodde jag i en stad där det fanns en djurkyrkogård där vi begravde dem. Mina föräldrar tar hand om gravarna idag. Så jag vet vad som väntar och det känns riktigt tungt.

Förlåt om dina minnen väcktes till liv nu.

Det finns en djurkyrkogård här också men jag upplever den som obehaglig.
    Får kalla kårar bara jag tänker på det.

Det är lugnt, jag känner så emellanåt ändå. Trots att två år passerat sedan sista gången.
Svar på tråden Kremering eller inte? Katten lämnar oss :-(