• Linutis

Hur mådde ni dagarna/veckan innan förlossning?

Hej! Hur mådde ni dagarna innan förlossningen? Tecken? Bajsade ni mycket? Va ni pigga? Trötta? Ja en del av det där jag skrev har jag hört att man kan bli. Jag är i v 38 o letar minsta tecknet!

Jag är däremot mer ofta på toaletten. Gaser i magen, har tryck mellan benen till o från. Bebisen rör på sig EXTREMT mycket nu de senaste 3 dagarna. Han är ej fixerad.

Dela gärna med er av era historier hur era började innan er förlossning!

• Svar på tråden Hur mådde ni dagarna/veckan innan förlossning?
  • caveat emptor

Tre dagar innan sonen föddes fick jag förvärkar varje natt så fort jag somnade till så jag var förstås väldigt trött. Dagen innan var jag på toa massa gånger och på morgonen samma dag som han föddes gick slemproppen och vattnet i omgångar.

Annars mådde jag bra faktiskt. Vi flyttade till hus två veckor innan förlossningen och jag städade vår lägenhet och packade upp i huset dagarna i ända

Knatten föddes i v 38+0 ska tilläggas, hade jag behövt gå flera veckor utan sömn hade jag inte mått lika bra :-P

• Carambolan

Jag mådde toppen. Hade inte den minsta aning om att det var på gång. Min första förlossning startade när jag var på ikea, själv, för att köpa en bokhylla.

• annieh897

Hade inga som helst tecken på att nåt var gång förrän jag vaknade på bf+13 med värkar.

• elyse

Inget särskilt. Var ute och gick ganska mycket i Carolinabacken här i Uppsala (en jävlig uppförsbacke).

• Mammamu37

Det här vill jag följa

Ligger här o väntar på nr 3 i ordningen. Har haft så mycket sd/förvärkar denna grav då alla trodde jag skulle föda förtidigt. Är nu i v38 o tolkar varje signal dom nu.... men lär väl gå över 2 v

• Nästanpålandet

Med första barnet fick jag en urinvägsinfektion i v.36 som gjorde att förlossningen startade.
    När jag väntade tvillingarna gick vattnet i vecka 38+5 som syndafloden 
    Nu väntar jag mitt fjärde och har känt förverkar i 2dygn dock inte igår då var det lugnt.dock vaknade jag med kraftigt illamående idag.
    har gått in i vecka 37 idag.

• Physalis

Fick svårt att sova de sista dagarna, annars var allt som vanligt. Byggde IKEA möbler någon dag innan utan problem.

Natten då förlossningen startade satt jag uppe sent, slemproppen lossnade när jag gick på toaletten sen började värkarna så smått.

• Olga89

Allt var mer eller mindre normalt, förutom att jag varit extremt trött samt att jag hade mycket diarréer dagarna innan. 1, 5 dag innan hon föddes började värkarna smått, och vattnet 12 h innan hon föddes.

• NollÅtta

Med 1an: Lite svårt att sova på nätterna. Åt som en häst till middagen, asså verkligen mycket. 7 timmar senare var jag tvungen att speing på toan mitt i nTten

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3am
  • NollÅtta

Forts: var tvungen att springa iväg på toan och göra nummer två, och då gick också vattnet.

Med 2an: ingen förvarning förrutom ont i blygdbenet, hon låg så långt ner. Vattnet gick helt plötsligt i v 37+4

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
Svar på tråden Hur mådde ni dagarna/veckan innan förlossning?