Grejen är att jag hade herpesutbrott många gånger sista månaderna. Var nojjig och började kolla upp dag i kanske v. 30..
Alla lugnade ner mig genom att berätta att skulle det mot all förmodan vara ett utbrott vid förlossningen så tejpar dom helt enkelt. Deras "lugn" över det hela smittade av sig och jag blev lugn. Sen fortsatte jag kolla upp det (såklart, för man är extra "knäpp" under en så känslig period, såklart för man är ju i ett viktig skede) men överallt läste jag att "jag fick medicin en vecka innan förlossning" eller "dom tejpade och det var inga problem"
Men det som mest lugnade mig var att vissa födde utan något "hjälp" och att det hade gått hur bra som helst. Att det var barnmorskorna på förlossningen liksom som valt att inte bry sig om utbrottet/utbrotten.
Märkligt nog hände samma sak med mig. Hade en utbrott under förlossningen som dom valde att inte göra något åt då det inte var någon fara. De ser om det är en förstagångs utbrott, de är erfarna, de vet att det ändå inte är så farligt som det verkar vara. Nu hade jag dessutom ringt och förvarnat förlossningen, så detta stod i min journal och allt. Så de hade tid på sig att ta beslut. Men inga problem, vaginalt blev det - pojken är frisk. Till och med lite för söt :)
Men jag precis som du läste de värsta exemplen. Man ska vara försiktig men lita på BB så blir det bra. De vill ju ens bästa.
Sluta nojja. Ibland när man nojjar så drar man till sig otur istället :)