• Lovisens

Hur länge kan man gå på primolut nor

Hej.

Kan man gå på primolut nor i flera  månader utan att det ska vara skadligt på något sätt? Te.x 8-9 månader?

• Svar på tråden Hur länge kan man gå på primolut nor
  • Pimpinellan

Nä, det tror jag inte är att rekommendera. Absolut inte på eget bevåg i alla fall. Jag tog bort mensen 7.5 månad med Synarela en gång, men det var p.g.a endo.

• LillaJag06

Jag har ätit det i snart 1 år. I perioder dubbelt. Äter det pga min endometrios.

• Lovisens
    LillaJag06 skrev 2016-07-05 16:14:04 följande:

Jag har ätit det i snart 1 år. I perioder dubbelt. Äter det pga min endometrios.

Då borde det ju inte vara några problem för min del heller att få det utskrivet.

Får jag fråga om du vet hur det fungerar  om man försöker bli gravid samtidigt som man äter primolut?

• Pimpinellan

Man får absolut inte bli gravid med Primolut. Och är vitsen att ta bort mensen har du ändå inte äl.

• Lovisens
    Pimpinellan skrev 2016-07-05 19:23:28 följande:

Man får absolut inte bli gravid med Primolut. Och är vitsen att ta bort mensen har du ändå inte äl.

Fast många använder ju det i syfte att få regelbunden menscykel, därav förhoppningsvis ägglossning också!
  • Pimpinellan
    Lovisens skrev 2016-07-05 19:37:02 följande:
    Fast många använder ju det i syfte att få regelbunden menscykel, därav förhoppningsvis ägglossning också!
    Jag fick det inte utskrivet för att skjuta på mensen förrän jag på heder och samvete intygade att jag inte kunde vara gravid för det var för farligt sa hon. Saknar man äl är ju Pergo det vanliga att skriva ut.
  • LillaJag06
    Lovisens skrev 2016-07-05 17:59:18 följande:

Då borde det ju inte vara några problem för min del heller att få det utskrivet.

Får jag fråga om du vet hur det fungerar  om man försöker bli gravid samtidigt som man äter primolut?

Du får inte bli gravid på det. Om du planerar graviditet, varför ska du då ta tabletterna?
    Min läkare har sagt att om vi önskar fler barn ska jag "bara" kunna sluta med dem och bli gravid.
    Jag är väldigt fertil så vet inte hur det funkar annars men antar attdu slutar med tablettrrbs och väntar in äl som vanligt.
Svar på tråden Hur länge kan man gå på primolut nor