• ungbrunett

Behöver tid UTAN hans barn!

Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:37:41 följande:
    Trots att ni vet att barnet inte gör det ?
    Barnet får lära sig. 
  • ungbrunett
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:37:41 följande:
    Trots att ni vet att barnet inte gör det ?
    Jag är av den starka övertygelsen om att barn bör och ska lära sig att göra saker på egen hand och inte bli sådana individer som inte kan reda sig själva.
  • ungbrunett
    Anonym (Mamman) skrev 2016-07-03 16:39:42 följande:
    Ts förstår inte att pappan VILL ha barnen. Han för liksom inte mamman nån tjänst! Han prioriterar sina barn framför Ts, precis som en bra förälder gör!
    Detta med att prioritera sina barn före sin partner slutar aldrig att förvåna mig..

Så sorgligt att det är så många människor som är så desperata efter att få barn att de skaffar det med vem som helst, för att sedan prioritera bort sin partner, för att därefter separera och sedan grina över att exets nya partner inte gör som hen blir tillsagd..
  • ungbrunett
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:41:10 följande:
    Av sig skälv ? O innan barnet lärt sig får det gå med bajs i rumpan ?

Ok
    Barnets föräldrar får lära barnet att torka sig i rumpan. Och seriöst, hur svårt kan det vara att torka sig i rumpan? Med tillräckligt mycket papper så går det säkert att lösa på egen hand. En åttaåring är knappast ett liveget spädbarn.

inte bonusmammans ansvar att torka andras barn i rumpan. Personligen är jag med min partner för att jag vill vara med min partner, inte för att torka hans unge i rumpan och umgås med henne.
  • ungbrunett
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:41:55 följande:
    Å du skulle inte kolla så denna klarar av att få helt rent ?
    Anser inte att det är min uppgift. Men tur nog så har jag ej vistats många minuter ensam med min sambos barn så således har detta inte varit ett problem och barnet har på så vis inte farit illa genom att gå med bajs kvar i rumpan.
  • ungbrunett
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:46:17 följande:
    O under upplärningen ska pappan ta ledig från jobbet så fort barnet bajsar . Jag har förstått att du tycker det .
    Har aldrig sagt att pappan ska ta ledigt från jobbet för detta men jag förstår inte heller hur det istället förväntas av ts att hon på sin semester ska stanna hemma för att torka rumpor. Har extremt svårt att se hur detta på något vis kan vara en "Bonusmammas" ansvar.

Barnet bör dessutom ha fått lära sig att torka sig själv för länge sedan. Hur som helst så bör ts ej belastas för det.
  • ungbrunett
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:47:35 följande:
    Va bra men i ts fall har det uppenbart hänt att barnet får gå med bajs i rumpan för hon vägrar om pappan är borta . Men det tycker många är helt ok o barnet får skylla sig själv .
    Tror det är få som faktiskt tycker att barnet ska få skylla sig själv. Det är ju på föräldrarna som eventuell frustration ligger. 

Menar du verkligen att du tycker det är ts sak att lära barnet att torka sig?
  • ungbrunett
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:47:35 följande:
    Va bra men i ts fall har det uppenbart hänt att barnet får gå med bajs i rumpan för hon vägrar om pappan är borta . Men det tycker många är helt ok o barnet får skylla sig själv .
    Tror det är få som faktiskt tycker att barnet ska få skylla sig själv. Det är ju på föräldrarna som eventuell frustration ligger. 

Menar du verkligen att du tycker det är ts sak att lära barnet att torka sig?
  • ungbrunett
    Anonym (Mamman) skrev 2016-07-03 16:48:30 följande:
    Trams!!!! Ts VÄLJER att jobba! Ingen tvingar henne! Herregud åk bort själv då för i h-vete!
    Ts ville åka med sin partner men blev fråntagen detta och fick istället en vecka ensam med barnen medan barnens föräldrar prioriterade annat.

Det är knappast ts som ska belastas för detta.
  • ungbrunett
    Anonym (Mamman) skrev 2016-07-03 16:51:03 följande:
    Det märks att du inte har barn och om du nån gång skaffar det så hoppas jag det blir med en barnfri man och inte din nuvarande sambo!
    Varför?
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!