• Anonym ((&))

Behöver tid UTAN hans barn!

Kan bara säga en sak . Stackars barn . En galen mamma som inte vill ha dom , en bonusmamma som vägrar ta ansvar för dom när det inte är deras veckor , men tur dom har en pappa som visar att han älskar dom o verkligen vill ha dom .
    Det bästa är nog att dom bor hos pappa på heltid .

• Anonym ((&))
    Anonym (?) skrev 2016-07-02 23:28:29 följande:
    Helt rätt, hann inte se ditt meddelande innan jag började skriva mitt egna ovan, men håller helt med dig. Skrämmande med så mycket folk som inte tycker om sina barn/bonusar. Blir sorgsen av det.
    Det är så sirligt hur illa barn ska behöva ha det för att föräldrar går skilda vägar .
    Det sätter spår i många år att inte få känna sig älskad o välkommen varken hos mamman eller pappan .
  • Anonym ((&))
    Anonym (--) skrev 2016-07-02 23:39:27 följande:
    Anonym (?) skrev 2016-07-02 23:26:37 följande:

Viskar lite tyst nu, eftersom jag vet att alla med lite för mycket ego kommer hoppa på mig med högafflar och baseballträn nu... Men...

Skaffar man sig en ny sambo med barn sedan tidigare så ska du vara lika mycket mamma för barnen som den riktiga mamman är. Är själv skilsmässobarn, där varken min biologiska ELLER min "plastpappa" brydde sig om mig. Fick förödande konsekvenser långt upp i vuxen ålder, kan jag lova. Jobbar fortfarande på att bli av med mina problem relaterat till att ingen tog mig till sig.

Barn plockar snabbt upp om du inte uppskattar deras närvaro. Det gör riktigt ont. Kan du inte hantera barn så ska du inte skaffa dig en man med barn. Jag håller således inte med folk som menar att du borde kunna kräva ensamtid just här. Barn, djur osv är ansvar, kan man inte ta det, eller vill kunna leva ett fritt liv, så innebär det att man inte kan ha barn, djur eller annat. Man kan inte ställa undan barn som en liten hobby åt sidan, man är huvudansvarig.

Det här är ju ren galenskap. Ni är ju orimliga! TS tar mer hand om ungarna är morsan och ändå tycker ni inte hon gör nog. Vara som en mamma åt någon annans barn?! Är ni inte kloka?! Skärp er!
    Gör hon ? Hon vägrar ju om det inte är deras vecka .
  • Anonym ((&))
    Anonym (--) skrev 2016-07-02 23:43:57 följande:
    Och morsan har dom inte ens alla dagar på sina veckor, så ja, TS tar mer ansvar för dom. Det är simpel matematik. Och helt otroligt att hon ens gör det!
    Nu är det ju ingen som tycker mamman gör rätt heller , däremot är det ändå mest synd om barnen för dom lider garanterat av detta
  • Anonym ((&))
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-03 08:57:51 följande:
    Gör jag? Var har du läst det? Det enda jag vägrar är att torka äldsta i rumpan. Och fast jag skulle vägra? På mammans veckor är de mammans ansvar

Och likväl är de här 3,5 veckor på raken nu. Min semester är avbokad, mamman ska ligga på stranden och njuta. Och JAG är egoistisk för att jag behövde få ledigt på min lediga vecka?
    Ja men andra ord vägrar du ta mera än dom veckor som ni skulle ha haft dom
  • Anonym ((&))
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-03 08:57:51 följande:
    Gör jag? Var har du läst det? Det enda jag vägrar är att torka äldsta i rumpan. Och fast jag skulle vägra? På mammans veckor är de mammans ansvar

Och likväl är de här 3,5 veckor på raken nu. Min semester är avbokad, mamman ska ligga på stranden och njuta. Och JAG är egoistisk för att jag behövde få ledigt på min lediga vecka?
    Sen är det faktiskt synd om barnet som ska behöva gå med bajs i rumpan för att du vägrar hjälpa till , den enda som lider är barnet o det är inte ok
  • Anonym ((&))
    Anonym (--) skrev 2016-07-03 09:45:34 följande:
    Det är inte TS ansvar att rädda ungarna från inkompetenta föräldrar. Kan inte barnens föräldrar ta hand om sina ungar själva får dom väl ansöka om stöd hos soc. TS är ingen personlig assistent.
    Om inte nån av föräldrarna är hemma då ? Ska dom komma hem om barnet ska bajsa ?
  • Anonym ((&))
    Anonym (Förstår) skrev 2016-07-03 09:45:33 följande:

Men tycker du på fullaste allvar att det är att vägra för att man vill ha tid med sin sambo och vårda relationen? Och tycker du på fullaste allvar att en åttaåring ska behöva hjälp att torka rumpan till vardags?

Är du barnens mamma måntro..?

Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 09:29:01 följande:

Sen är det faktiskt synd om barnet som ska behöva gå med bajs i rumpan för att du vägrar hjälpa till , den enda som lider är barnet o det är inte ok

Tiden med sambo är ju redan borta då han ville ha sina barn den tiden .
    Har ett barn problem med att hantera just torkningen i rumpan måste ju nån hjälpa till , om ingen annan är hemma o ts vägrar ska alltså barnet gå med bajs i rumpan till pappa kommer hem ?
  • Anonym ((&))
    Anonym (Förstår) skrev 2016-07-03 10:00:06 följande:

Ja just det, tiden är borta för att MAMMAN valde bort sina barn. Är det fel av TS att ifrågasätta detta och bli besviken?!

Och vad det gäller bajset i rumpan så torkar sig inte åttaåringen för att den "tycker det är äckligt" enligt vad TS skrivit tidigare i tråden. Inte för att den inte kan utan enbart för att den inte vill. TS vill inte heller (för att barnet ska lära sig). Vems är problemet? Jo det ligger hos mamman och pappan. Inte hos TS.

Är väl mer pappas fel som gick med på att ta barnen extra , han har ju kunnat vägra ?
    Om ett barn tycker det är äckligt att torka sig själv så ska dom ha bajs i rumpan då ? Dom ska straffas helt enkelt o riskera sår istället ?
    Vem vill ett barn så illa ?

Varför inte försöka få barnet att torka sig själv på ett pedagogiskt sätt istället för att straffa på det viset ?
  • Anonym ((&))
    Anonym (Förstår) skrev 2016-07-03 10:03:35 följande:

Fritidspersonal torkar inte heller barnen i rumpan. När de är sex år förväntas de klara detta själva vilket ju de allra flesta redan gör eller snabbt lär sig. Varför tycker du TS ska "dadda" med detta barnet? Jag personligen tycker det är bra att någon satt ner foten när nu föräldrarna inte gör det.

Du menar att barnet på fritids får gå med bajs i rumpan på skolan för att personalen inte hjälper ett barn som har problem med detta ? Då skulle jag anmäla skolan .
    Alla barn är olika , finns barn som har problem med att kissa på sig oxå trots att dom är 6 år , får dom gå med blöta byxor på skola/ fritid om dom inte kommer sig för att byta själv ?
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!