Anonym (Anna) skrev 2016-07-01 21:52:31 följande:
Fast nu handlar det ju inte om det. Det handlar om att TS vill ha egentid tillsammans med sin sambo. Är du lika mycket emot när bioföräldrar gör saker själv i några dagar, eller t o m reser bort en vecka utan barn?
Läs mina inlägg igen, jag har inga problem med tvärtom jag håller med dig, det är viktigt att paret får egentid tillsammans.
Men när tiden mellan barn och förälder är så begränsad ändå så kan man välja att lägga sin egentid på en tidpunkt när det inte är barn som kommer i kläm.
Anonym (Anna) skrev 2016-07-01 21:57:46 följande:
Fast alla tycker inte att barnen ska komma först hela tiden. Vare sig de har gemensamma barn eller inte. Vissa tycker att det är lika viktigt att vårda sin relation.
Precis som att man måste vårda och vattna sina blommor, måste man vårda och nära sin relation till sin partner. Annars dör relationen.
Nej, alla tycker inte det, det är sorgligt tydligt att det är så.
Och troligen är det okunskap som gör att man tycker så, men förstår helt enkelt inte hur illa man gör barnen.
Slå inte in öppna dörrar, jag har aldrig skrivit att man inte ska vårda relationen
Tvärtom jag håller med, men precis som bioföräldrar som lever ihop hittar hål där dom kan vårda sin relation utan att det går ut över barnen så kan bio och bonus-föräldrar göra likadant.
Man behöver inte skuffa undan barnen för det.