• Gladskit

Farmodern/svärmor. Överreagerar jag??

Jag håller med Physalis lite ovan om att hon egentligen inte brutit mot något. Men generellt är det ju svårt att veta vad man kommer överens om när motparten inte vill prata om saken utan bara skjuter det framför sig hela tiden! Jag hade blivit galen!! Och således också uteslutit svärisarna från barnvakteriet, det var någon annan ovan som skrev att det är deras förlust och så är det ju. Men jag vill kunna lita på folk och känna att vi har samma inställning till saker.

Jag kan vara velig själv, det vet jag. I vår familj har vi alla tre (mamma + pappa + barn 10 år) ett stort behov av frihet, vi gillar inte att boka upp oss utan är hellre spontana när det går, vilket innebär att vi sällan tackar ja till saker som ligger långt fram i tiden. Inte för att något roligare kan dyka upp utan helt enkelt för att vi inte kan säga i februari vad vi gör en viss vecka i augusti. Och vi vill ändå inte bestämma något nu. Därför är vi kanske tråkiga men vi säger oftast nej direkt så att vi inte håller folk på halster.
    Å andra sidan tar vi gärna emot spontana besök och träffar vi vänner på stan så kan vi bestämma att vi grillar tillsammans samma kväll och sånt. Men där borde dina svärföräldrar kanske börja bli lite mer konsekventa och säga nej istället så att ni kan ordna med annan barnvakt.

Hoppas det löser sig för er!!

Svar på tråden Farmodern/svärmor. Överreagerar jag??