• Holma

9åring och Facebook

Forsström skrev 2016-05-27 21:50:59 följande:

Har en bonus son som kommer och säger att hans mamma har skaffat Facebook och instagram till honom. Facebook har en åldersgräns på 13år.Min första tanke är vad ska en 9åring facebook och instagram till. Om de ens ska ha telefon när de är så små, så tycker jag de ska vara för att spela spel på och att föräldrarna ska kunna få tag på dom. Men tycker inte de har nåt på socialamedier och göra. Eller tycker ni att jag har fel?

Bonusmamma
    Knappast ditt problem
  • Holma
    Forsström skrev 2016-05-27 22:01:42 följande:

Nej de kan jag inte men jag kan ju säga tillsammans vad jag tycker om de. Han själv vart väldigt förvånad över de då han inte visste om något.

Bonusmamma
    Säga tillsammans ?
  • Holma
    Anonym (Blä) skrev 2016-05-28 10:24:12 följande:
    Klart det är!? Först klagas det i andra trådar på föräldrar som inte tar till sig sina bonusar och behandlar dem som sina egna, och nu är det plötsligt inte bonusmammans problem?
    Det är fortfarande ett beslut som föräldrarna ska ta inte du , deras barn , deras beslut .
    Vad lider du av att en bonus har Fb o instagram ?
  • Holma
    Anonym (mamma) skrev 2016-05-28 12:49:55 följande:
    Fast nu handlar det ju om att ts verkar vara en engagerad bonusförälder och det är aldrig fel. Onödigt att gå på så hårt och faktiskt lite larvigt - hur engagerade bonusföräldrarna är har ju inte vi på nätet med att göra utan sköts i deras familjer. Min sambo är en väldigt engagerad bonuspappa och det är jag ytterst tacksam för då biopappan valt att lämna allt för länge sen. I vår familj tar vi besluten rörande barnet tillsammans, dvs jag och sambon.

Oavsett vilken roll personen har i barnets liv anser jag att det är bra och viktigt att man reagerar på såna här saker som barn faktiskt inte är mogna för.

Udda här är väl mer att mamman och pappan inte verkar ha fört en dialog kring detta?!
    Spelar ingen roll om man är en engagerad bonusförälder eller inte så ligger i alla fall besluten hos föräldrarna sen är det bra att man är engagerad förälder .
  • Holma
    Anonym (Blä) skrev 2016-05-28 17:09:38 följande:
    Absolut, men att säga att det inte är bonusmammans bekymmer är ju helt fel. Man blir väl lika bekymrad om bonusen har fb o instagram vid nio års ålder som att ens eget barn skulle ha det!?
    Bekymrad kan man väl vara , det har jag aldrig sagt nått om
Svar på tråden 9åring och Facebook