Känner mig dåligt behandlad av min chef
Känner mig väldigt dålig behandlad av min chef. Lite om varför:
För lite mer än 1,5 vecka sen gick en i min familj bort. Vi stod varandra så nära att det blev väldigt jobbigt för mig att jobba. Så jag var hemma hela förra veckan och var idag hos läkarn och fick sjukintyg fram tills söndag.
Jag började mitt nya jobb 2 maj. Jag kom hem från Turkiet den 1 maj och blev dålig första veckan i magsjuka så kunde ej jobba då. Sen var jag tillbaka på jobbet igen den 10 maj. Den helgen 13-14 maj blev min syster dålig och jag var tvungen att ta henne till akuten för hon behövde akut vård. Så då jobbade jag inte heller. Och nu har jag som sagt vart sjukskriven pga bortgång i familjen.
Jag ringde min chef idag och sa att jag är sjukskriven fram tills söndag och är åter nästa vecka. Men hon började prata om att det är tråkigt att jag har varit borta (vilket jag förstår) och det har blivit svårt på jobbet (vilket jag också förstår) men sen kommer hon och säger att hon tyckte det var orimligt att jag tog min syster till akuten? Jag hann aldrig berätta VARFÖR jag tog henne dit utan hon fortsatte säga att det var orimligt och orimligt att jag varit borta så mycket? Jag har ju haft en anledning och det känns inte som att chefen bryr sig ett dugg. Om man sörjer någon gör alla det olika. Vissa vill jobba, andra vill helst vara hemma osv. Och för att jag enbart hade ett vikariat på 6mån blev jag tyvärr av med det nu. Vilket enligt mig känns väldigt konstigt. Enligt mig känns det som att hon tycker det är orimligt att jag har sörjt. Är det okej av en chef att göra detta?
Och SNÄLLA vill inte ha några idiot kommentarer. Mår redan dåligt som det är.
Du har varit väldigt mycket sjuk för att vara ny på ett jobb... Du säger att din syster blev sjuk, sanningen är ju den att någon annan kunde kört in henne, eller så kunde hon tagit ambulans om det var akut och inte fanns någon. Dessutom så hela helgen går inte att motivera med att du skjutsade henne dit.
Tror att en av sakerna för sig hade varit ok men inte alla tillsammans. Du skall bara vara där 6 månader men på en månad har nu varit borta mer än du varit där, och det är den första månaden på jobbet.
Hade jag varit din chef så hade jag också avslutat kontraktet om det hade gått...
Beklagar sorgen men ja, i detta läge så har chefen agerat rätt...