• ellanpella75

Måste jag bjuda pappas ny fru

Intressanta svar från er alla!

Jag inser att det kommer att få konsekvenser om jag inte bjuder pappas fru. Hittills har jag också gjort det i alla större sammanhang, och många mindre, och då har hon gjort dagen mindre bra för mig. En disputation är ju heller ingen typisk familjegrej även om familjen såklart deltar i olika utsträckning. Och det är tillräckligt nervöst ändå att stå där med det jag presterat och som ska ifrågasättas, utan att jag har även hennes ogillande där på kanten.

Hon har ju aldrig velat ha med mig att göra, har helst velat att jag inte skulle finnas alls i familjen. Men när det händer nåt stort där hon kan få glänsa lite, då ska hon vara med! Jag känner att jag är rätt färdig med det från henne.

Samtidigt säger min uppfostran och allmän hyfs att man bjuder inte bara den ena i ett etablerat par. Såklart. Men om man har en riktigt kass relation då? Ska man ändå umgås bara för att? Och bara för att de varit gifta i 30 år, och längre än vad mina föräldrar var gifta - vad har det för betydelse när hon inte ens gillar mig och inte vill ha med mig att göra i det vanliga livet? 

Många verkar tycka att jag får bita ihop och gilla läget att hon är pappas fru. Men gäller det bara mig då alltså, inte henne? Hon bet inte direkt ihop och gillade läget med mig. Hon har räknat sekunderna tills jag skulle flytta hemifrån och hon skulle slippa mig.

Jag är väldigt kluven själv hur jag ska göra. Förmodligen kommer jag att bjuda henne och ta några extra andetag. Och biter ihop och gillar läget som jag gjort sen jag var sådär 12 år...

Svar på tråden Måste jag bjuda pappas ny fru