• Anonym (A)

Är jag en hemsk människa?

Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:01:10 följande:

Jag kanske ska lägga upp en bild här tråden som visar hur en bok fladdrar en person bokstavligen i ansiktet?

Jag är mer intresserad av den där studien som (märkligt) har gjort. Hur är den gjord? Är resultaten statistiskt signifikanta? Vilket typ av urval är gjort? Är det snöbollsurval så bekräftar det lite min tes att endast (märkligt) närmaste har det att att hen då tror att de flesta har så i sina hem. Vad är förresten de flesta? Mer än hälften? Skulle vara spännande att läsa studien som hen troligen har som grund för sitt påstående,annars skulle jag vilja påstå att påståendet är lite taget ur luften utan någon saklig grund.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:09:20 följande:

Hmm..

Det låter knappast som hon är ihop med en sån.

Hon tror sig vara både snyggare och mer framgångsrik än barnets bio mamma.

"Tror sig"? Jag vet. Och det finns ingenting som ni kan mena talar för att så inte skulle vara fallet. Vad vet ni? Eller utgår ni från att jag, med en Så hemsk personlighet (som inte vill ha barnets mammas foton i mitt vardagsrum), inte kan vara vacker på utsidan?
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:09:38 följande:

Du har spenderat lika mycket tid som jag?

Jag tror inte det, jag är dubbelt så gammal som dig. På ett ungefär.

Fortfarande väldigt intresserad av din studie. Var är den publicerad?
  • Anonym (A)
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:15:07 följande:
    Ja,du vännen svartsjukan du känner över att din man och hans ex har ett band som kommer knyta ihop dom för alltid (dom har ett barn ihop) lyser verkligen igenom här i tråden)
    Så det gör automatiskt att hans ex är både snyggare, yngre och mer framgångsrik än jag?

Förstår inte logiken i detta.
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:16:17 följande:
    Det är ingen studie. Det är min erfarenhet.
    Vem är hen förresten?

Har inte påstått att det skulle vara någon "studie". Bara en iakttagelse.

Så många ord, så lite innehåll... känns som att det passar dig.
    Varför såna påhopp? Du känner mig inte och behöver inte uttala dig om att jag skulle vara en ful, misslyckad människa med en tom själ. Extremt onödigt.
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:19:06 följande:
    Klart du räknas, är äldre än dig också iofs... det kanske skiljer var i landet man bor?
    Men jag räknas inte för att jag är ung eller?

Är så van med att äldre människor tror sig vara bättre människor än mig. "Lilla gumman"-attityden är så trist. Varför skulle jag var mindre viktig som människa, varför räknas inte mina erfarenheter och åsikter, för att jag är ung? 

Sådant beteende sporrar bara, tycker jag. Jag blir ännu mer sugen på att bevisa motsatsen.
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:26:15 följande:
    Kanske ska klargöra vad jag menar med BB-bilder...

Menar inte från förlossningen utan de bilder som publicerades i lokalpressen.
    Jaha men dåså! Det avgör ju saken!

Alla har ju publicerat sitt barns nylle i lokalpressen!
    Alla har ju den upphängd på vardagsrumsväggen!

...

;)
  • Anonym (A)
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:26:08 följande:
    Jag tror inte att någon av er är mer snygg och mer framgångsrik än den andre.
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:28:59 följande:
    Ja,visst kan hon tycka att hon "är snyggare och mer framgångsrik" än barnets bio mamma, men det gör henne inte till det ändå som en generell sanning.
    Jajjaja.

Jag hade som sagt aldrig sagt detta om det inte var för att en annan ovan hävdade att jag var svartsjuk pga detta. 

Då var jag ju bara tvungen att försvara mig med att det självklart inte är så att hon är yngre, snyggare och mer framgångsrik.

vem skulle inte göra det?
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:31:13 följande:
    Dina erfarenheter och åsikter räknas också men kan inte mätas med någon som har oerhört mycket mer erfarenheter.
    Jag är inte bättre för att jag är äldre men jag har mer erfarenhet, det är väl självklart?

Du är inte mindre viktig som människa heller, inte alls.

MEN min vän, vi som har levt mycket längre har givetvis mer kött på benen om man säger så.
    Klart det kan. Jag personligen är av åsikten att alla åsikter och erfarenheter räknas lika mycket, oavsett om man är 4 år eller 100 år. Alla erfarenheter är unika och den ena är inte mer värd än den andra :)

"min vän"... "lilla du"... "lilla gumman",... :)
  • Anonym (A)
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:46:11 följande:
    Är man lite äldre så har man i regel hunnit skaffat sig ett bra självförtroende och inre styrka som man kan ha nytta av t.ex när man inleder en relation med en partner med barn sen tidigare.
    Så länge man inte har självförtroende kring att man är snygg och framgångsrik, eller?
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?