Inlägg från: Civilkurage2016 |Visa alla inlägg
  • Civilkurage2016

Är jag en hemsk människa?

Man kan ju inte kräva att ALLT som mannen har, som han och hans förra fått i present tillsammans någon gång, bröllopspresent eller annars, och som hamnat hos mannen efter skilsmässan, ska skänkas tillbaka till givaren eller kastas bort eller whatever.
    Men saker som har ett starkt symbolvärde för just deras relation, tycker jag det är förståeligt att man inte vill ha framme. Som bröllopsfoton, familjefoton, statyer och målningar som föreställer kärlekspar, etc.. Så jag tycker du har rätt, och svärmor får svälja det. Hon bestämmer inte i ditt hem.

• Civilkurage2016
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 12:31:20 följande:

Fånigt tycker jag också
    Vi har min bröllopsservis som jag fick när jag gifte mig med exet som finservis. Min sambo vet det men äter gärna från tallrikarna med god aptit.

Det är bara en sak för guds skull!

Visst, men tänk om dekoren hade föreställt ett kärlekspar! Kanske till och med haft ditt och exmannens monogram sammanflätat?
  • Civilkurage2016
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 10:15:33 följande:
    Finns det ens sådana serviser?
    Varken jag eller min sambo är svartsjuka så om så vore fallet så... tja, maten smakar inte sämre för det.
    Om man har råd så kan man beställa sin egen bröllopsservice med monogram, ja.
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?